کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آشنایی با کولر گازی ال جی - LG

31 شهريور 1400 ساعت 15:23

گروه کسب و کار:


به گزارش تیز فروش ال جی یک برند نام آشنا و باسابقه کره ای در محصولاتی ازجمله محصولات الکترونیکی، شیمی و مخابرات است. کمپانی ال جی چهارمین هولدینگ بزرگ کره جنوبی است. این شرکت در سابقه فعالیت بیش از ۷۰ ساله خود، صنایع متعددی ازجمله محصولات شیمیایی، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی الکترونیکی، محصولات مخابراتی و گوشی های هوشمند را به حوزه فعالیتی خود افزوده است. این کمپانی در سال ۱۹۴۷ تاسیس شد.
کمپانی ال جی بدون شک، از بهترین و بزرگترین شرکت‌ها در حوزه تولید تجهیزات تهویه مطبوع در دنیاست. کولر گازی ال‌ جی حدود 20 درصد  از کل فروش اسپیلت و کولر گازی جهان از کمپانی ال جی است و این امر دلایل متعددی دارد، ازجمله این دلایل می‌توان به تولید بیش از 12 میلیون دستگاه کولر گازی در سال، استفاده از فناوری‌های روز دنیا، بهینه سازی محصولات درجهت کاهش هزینه و مقرون به صرفه کردن تجهیزات، بازاریابی دقیق اشاره کرد.

استقبال ایرانیان از کولرهای گازی ال جی
برای تهویه مطبوع هوا و خنکی هوای محیط منزل و همینطور محل کار، سیستم های تهویه مطبوع دیواری و کولرهای گازی بهترین انتخاب است. با نصب یک کولر گازی بر روی دیوار در کمترین زمان ممکن می توانید دمای محیط اطراف خود را به بهترین نحو ممکن متعادل کنید. امروزه با در نظر گرفتن شرایط خشکسالی حاکم بر کشور و افزایش دمای هرساله، کولرهای گازی انتخاب مناسب تر و به روز تری به جای کولرهای آبی قدیمی است.  کولر گازی ال جی از خوش نام ترین ها و پرفروش ترین برندهای کور گازی در ایران است. یکی از دلایل دیگری که ایرانیان از این کولر استقبال خوبی می‌کنند، تنوع و زیبایی محصولات، تجدید طراحی و مدل های به روز شده سالانه، گارانتی و شبکه گسترده خدمات پس از فروش ال جی و نصب رایگان در تمام نقاط کشور می باشد. از مهم ترین عوامل استقبال گسترده از این برند کولر گازی، تبلیغات گسترده در تمام نقاط کشور و تنوع بسیار زیاد ال جی است.

کولر گازی ال جی
کمپرسور و گازهای مبرد کولرهای گازی ال جی
کمپرسور یکی از اصلی ترین اجزای کولر گازی است که همچون موتور در کولر کار می کند و به عنوان یک قوای محرکه محسوب می شود. وظیفه اصلی کمپرسور در کولر گازی هدایت گاز به سمت کندانسور است. کمپرسور بخشی در کولر است که برای فشرده کردن سیالات تراکم پذیر در دستگاه استفاده می شود و با فشردن گاز باعث افزایش فشار آن می گردد.
کمپرسورها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها با توجه به کارایی شان برای مدل های گوناگون کولرهای گازی استفاده می شوند. انواع کمپرسورهای روتاری، اسکرال و کمپرسورهای دارای کیت اینورتر در تولید کولرهای گای و اسپیلیت ال جی استفاده شده است.
کمپرسور روتاری ، از رایج ترین کمپرسورهای استفاده شده در کولرهای گازی است. کمپرسورهای روتاری تشکیل شده از غلطک های مارپیچ است که باعث متراکم کردن سیالات می شود. به علت وجود غلطک های مارپیچی در این نوع کمپرسور، به آنها کمپرسور دوار نیز گفته می شود. این نوع از کمپرسورها به علت مکانیزم جابجایی خاص و چرخشی اش، دارای بازدهی بالایی است و نسبت به انواع دیگر خود، از صدای کمتری برخوردار است.

کمپرسورهای اسکرال که عمدتا در کولرهای گازی ایستاده با ظرفیت بالا استفاده می کنند. کمپرسورهای اسکرال یا مارپیچی دارای مارپیچ متحرکی است که در جهت خلاف عقربه های ساعت حرکت می کنند و هوا را به داخل هدایت می کند و در محفظه هوا نگه می دارد. این نوع کمپرسورها نسبت به سایر انواع این قطعه، کوچک تر و نرم ترند و از قدرت بیشتر و صدای کمتری برخوردار هستند و همینطور قابل اطمینان تر اند. کمپرسور اسکرال بدون ایجاد لرزش و صدا کار می کند و بسیار کم مصرف است. به دلیل همین مزایا از این نوع کمپرسور در کولرهای گازی ایستاده  با ظرفیت های بسیار بالا استفاده می شود.
کمپرسورهای درای کیت اینورتر دارای مصرف برق و انرژی کمتر هستند و کولرهای گازی کم مصرف شناخته می شوند. در توضیح کیت اینورتر باید گفت که به صورت کلی کمپرسورهای کولرهای گازی از لحاظ نوع سیستم کارکرد به دو نوع دور ثابت و دور متغیر دسته بندی می شوند. در نوع دور ثابت کنترل کمپرسور جهت  تنظیم دما با روشن و خاموش شدن پیاپی سبب وارد شدن شوک به سیستم برق در اثر خاموش و روشن کردن کمپرسور اسپیلیت می شود. اما در کمپرسورهای دارای اینورتر با تغییر دور کمپرسور، میزان گاز مبرد مورد نیاز کنترل می شود و مانع خاموش و روشن شدن مکرر می گردد که همین موضوع باعث می شود مصرف برق کاهش یابد.

گاز مبردی که در کولرهای گازی ال جی استفاده شده است، از دو نوع  R22  و R410a می باشد. گاز R22 معروف ترین گاز استفاده شده در اسپیلیت ها است که در یخچال ها نیز از همین گاز استفاده می شود. به این گاز هیدروکلروفلرو کربن نیز گفته می شود و اکثر کمپانی های تولید کننده کولر گازی از همین گاز استفاده می کنند. گاز R410a پرکاربردترین گاز استفاده شده در تجهیزات امروزی است که شرکت های زیادی با توجه به کارایی آن از این نوع گاز استفاده می کنند. این گاز در کولرهای گازی اینورتر یا کم مصرف استفاده می شود. گاز R410a نسبت به گاز R22 دارای ضررهای کمتر برای محیط زیست و مزیت های بیشتری است. گاز R410a استفاده شده در کولرهای گازی ال جی دارای گنجایش سرمای بیشتری است و می تواند سرمای بالاتری را نگه دارد و به طور کلی از گاز R22 خنک تر است. این گاز نسبت به گاز R22 به شارژ کمتری نیازمند است و دارای نقطه جوش پایین تری است. سرمای تولید شده به وسیله گاز R410a در کولرهای گازی الجی ماندگار تر است.


https://tizfrosh.com/Product/TP-1140/lg-inverter-air-conditioner-next-fighting-24000btu-nf249sq1

مدل های مختلف کولرگازی ال جی
تنوع و ظرفیت های متفاوت کولرهای گازی ال جی زیاد است. مدل های شناخته شده کولرهای گازی ال جی  مدل تایتان، نیوتایتان، تایتان بیگ، نکست پلاس، نکست وان، تایتان آرت کول، نکست فایتینگ و مدل ایستاده است. هریک از این مدل ها با در نظر گرفتن شرایط ویژه هر شخص و کاربرد کولر گازی در محیط مد نظر فرد انتخاب می شود. میزان پرتاب باد، میزان تولید صدا، ظرفیت سرمایشی هر کولر گازی برای هر منطقه متفاوت است.
 


کد مطلب: 295643

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/295643/آشنایی-کولر-گازی-ال-جی-lg

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir