به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۲۹۵۶۶۸

آمریکا ۵۰۰ میلیون دوز واکسن هدیه می‌دهد

آمریکا ۵۰۰ میلیون دوز  واکسن هدیه می‌دهد
گروه بین الملل: آمریکا با اهدای ۵۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا کمک خود به کشورهای فقیر جهان را دو برابر می‌کند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد با اعلام "هدف مشترک" در سازمان ملل، ۷۰ درصد جمعیت جهان تا سپتامبر سال آینده واکسینه شوند.
ایالات متحده در راستای مبارزه جهانی با همه‌گیری کرونا ۵۰۰ ملیون دوز دیگر واکسن فایزر – بایون‌تک به کشورهای فقیر جهان اهدا می‌کند.جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است بزودی در یک کنفرانس ویدیوئی که در جنب اجلاس عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود این خبر را اعلام کند.
بدین ترتیب مجموع واکسن‌های اهدایی آمریکا به یک میلیارد دوز می‌رسد. پیشتر نیز دولت آمریکا در جریان نشست گروه ۷ که در ماه ژوئن در کورن‌وال بریتانیا برگزار شد اعلام کرده بود ۵۰۰ میلیون دوز واکسن به کشورهای فقیر جهان کمک می‌کند.تاکنون ۱۶۰ میلیون دوز به کشورهایی چون پرو، اتیوپی، سریلانکا و پاکستان فرستاده شده است. آمریکا همچنین در تلاش برای افزایش سطح تولید واکسن خود برای رسیدن به این هدف است.
دولت آمریکا تصمیم دارد واکسن شرکت فایزر – بایون‌تک را "با قیمت بدون سود" خریداری کند.یک مقام دولتی گفته است که آمریکا این واکسن‌ها را بدون هیچ پیش شرطی و بصورت مجانی در اختیار دیگر کشورهای جهان قرار می‌دهد.در این کنفرانس ویدئویی که از سوی آمریکا برگزار می‌شود، جو بایدن می‌خواهد سران کشورهای جهان را به یک "هدف مشترک" دعوت کند: تا سپتامبر ۲۰۲۲ در هر کشوری ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند.وزارت خارجه آلمان نیز اعلام کرد، تاکنون ۵ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۹۶۰ دوز واکسن به دیگر کشورهای جهان اهدا کرده است.براساس این گزارش تقریبا ۳ و نیم میلیون دوز از طریق  پروژه"کواکس" (دسترسی جهانی به واکسن‌های کووید ۱۹) و یک و نیم میلیون دوز دیگر نیز به صورت مستقیم از آلمان به کشورهایی چون تاجیکستان و ازبکستان فرستاده شده است.همچنین بخش اعظم کمک‌های مالی آلمان برای مبارزه با کرونا به "کواکس" تعلق می‌گیرد.



 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها