به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۲۹۵۶۷۵

چین دیگر نیروگاه زغال سنگ در خارج نمی‌سازد

چین دیگر نیروگاه زغال سنگ در خارج نمی‌سازد
گروه بین الملل: شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی دیگر برای کشورهای درحال توسعه نیروگاه با سوخت زغال سنگ نمی‌سازد.
شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در یک سخنرانی ویدیویی از پیش ضبط شده که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایراد کرد، گفت: «چین حمایت خود را از سایر کشورهای در حال توسعه در زمینه توسعه انرژی سبز و کم کربن افزایش خواهد داد و پروژه های جدیدی برای ساخت نیروگاه‌های زغال‌سنگ در خارج از کشور نخواهد داشت.»چین در پروژه موسوم به "ابتکار کمربند و جاده" در ساخت قطارها، جاده‌ها، بنادر و نیروگاه‌های زغال‌سنگی در شماری از کشورهای در حال توسعه سرمایه‌گذاری کرده است.علیرغم انتقاد سازمان‌های حافظ محیط زیست، چین در سال‌های گذشته ده‌ها نیروگاه زغال‌سنگی در دیگر کشورهای جهان ساخته است.
رئیس جمهور چین در سخنان خود در سازمان ملل بر لزوم حفظ محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کرد و گفت، "بر سرعت اقتصاد سبز و مبتنی بر انتشار کمتر گاز کربنیک افزوده خواهد شد".
او اضافه کرد: «چین تلاش می‌کند به سقف تعیین‌شده و مجاز انتشار گازکربنیک تا قبل از سال ۲۰۳۰ برسد و تا سال ۲۰۶۰ عاری از تولید گازکربنیک شود. این اهداف تلاش زیادی می‌طلبد و ما همه کوشش خود را انجام می‌دهیم تا به آن برسیم.»
پیش از اعلام چین برای برداشتن‌ گام‌هایی در مقابله با تغییرات اقلیمی، ژاپن و کره جنوبی نیز در آغاز سال جاری از همسوسازی سیاست‌های اقتصادی خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی خبر داده بودند.
جان کری، نماینده آمریکا در امور محیط زیست و اقلیمی از سخنان رئیس جمهور چین استقبال کرد و گفت: «ما با چین از دیرباز در این زمینه گفت‌وگو داشته‌ایم و من از شنیدن این خبر و تصمیم مهم رئیس جمهور چین بسیار خوشحال شدم.»
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز از اعلام تعهد و این اقدام چین استقبال کرد. او همچنین از قول جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در زمینه همکاری با کنگره در مورد دو برابر کردن کمک مالی به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در سال استقبال و ابراز خشنودی کرد.
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها