به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۲۹۵۶۹۱
بر اساس نظرسنجی گالوپ،پایین‌ترین میزان حمایت از یک رئیس‌جمهوری در دوره اول

محبوبیت بایدن به پائین‌ترین سطح نزول كرد

محبوبیت بایدن به پائین‌ترین سطح نزول كرد
گروه بین‌الملل: سایت هیل (نزدیك به كنگره آمریكا) گزارش داد: بر اساس نظرسنجی گالوپ، میزان محبوبیت جو بایدن پس از هشت ماه ریاست‌جمهوری، به 43 درصد کاهش یافته است. این درصد پایین‌ترین میزان حمایت از یک رئیس‌جمهوری در دوره اول ریاست جمهوری در آمریکا است که این موسسه افکار سنجی تاکنون آن را ثبت کرده است. 
در این نظرسنجی که در روزهای یکم تا هفدهم سپتامبرانجام شد، برای اولین بار بود که اکثریت شرکت کنندگان با عملکرد جو بایدن مخالفت کردند. 53 درصد از بزرگسالان آمریکایی در پاسخ های خود نشان دادند که نظر منفی نسبت به ریاست جمهوری جو بایدن دارند. این کاهش در حالی اعلام شد که میزان محبوبیت بایدن در میان دموکرات ها همچنان بالا است، ولی در پایین ترین سطح خود در این ماه قرار گرفته و به 90 درصد رسیده است. فقط 6 درصد از جمهوریخواهان در این ماه نمره بالایی به بایدن دادند.
در میان رای دهندگان مستقل، 37 درصد عملکرد بایدن را تایید کردند که رقم بسیار پایینی است. این رقم در مقایسه با میزان رضایت 61 درصدی از جو بایدن در اولین ماه ریاست جمهوری اش، افت قابل ملاحظه ای را نشان می‌دهد.
تازه ترین نظرسنجی گالوپ پس از خروج آمریکا از افغانستان انجام شد. تلاش جو بایدن برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان تحت الشعاع قدرت گرفتن سریع طالبان قرار گرفت در حالی که 20 سال پیش آمریکا همین طالبان را از قدرت برکنار کرده بود.
عملکرد جو بایدن در تلاش های آشفته برای تخلیه آمریکایی ها و افغان های آسیب پذیر از افغانستان، به ویژه پس از انفجار انتحاری داعش در فرودگاه کابل ، که منجر به کشته شدن 13 نظامی آمریکایی و دست کم 169 غیرنظامی افغان شد، از هر دو طرف مورد انتقاد قرار گرفت.
نظرسنجی گالوپ در حال برگزاری بود كه جو بایدن چندین دستور در زمینه واکسیناسیون را نیز اعلام کرد که منجر به واکنش شدید رهبران جمهوریخواه در چندین ایالت شده است. از جمله این دستورها، بیانیه ای بود مبنی بر این که همه کارفرمایان آمریکایی با 100 یا بیشتر از 100 کارمند یا کارگر باید از نیروهای خود بخواهند که یا به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شوند یا به صورت هفتگی آزمایش کرونا بدهند. جمهوریخواهان و چندین شرکت متعدد این الزامات بایدن در زمینه واکسیناسیون را به عنوان  زیاده روی دولت، محکوم کرده اند، به گونه ای که وکلا و مشاوران حقوقی جمهوریخواهان در 24 ایالت آمریکا، هفته گذشته تهدید کردند که از بایدن به دلیل صدور دستور واکسیناسیون اجباری شکایت می‌کنند.
رتبه پایین بایدن در نظرسنجی گالوپ در حالی است که نظرسنجی دانشگاه کوئینپیاک که هفته گذشته منتشر شده بود نشان می‌دهد میزان رضایت کلی از بایدن 42 درصد است و 50 درصد هم عملکرد شغلی بایدن را تایید نمی کنند.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها