به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۲۹۵۶۹۳

بهترین راه های اقامت دائم در فرانسه

گروه گردشگری: یکی از کشور های مناسب برای مهاجرت و اقامت دائم، فرانسه می باشد. این کشور مدن و توسعه یافته روش های متنوعی را برای مهاجرت و اخذ اقامت ارائه کرده است که واجدین شرایط می توانند با کسب اطلاعات و تشکیل پرونده مهاجرتی به این کشور مهاجرت نمایند.
فرانسه کشوری در غرب اروپا است که با کشور های آلمان، سوئیس، ایتالیا، بلژیک و آندورا هم مرز می باشد. پایتخت این کشور پاریس و زبان رسمی آن فرانسوی است.
متقاضیان مهاجرت به این کشور می توانند از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد و... اقامت دائم آن را دریافت کنند و پس از گذشت چند سال زندگی مداوم و پرداخت مالیات درخواست تابعیت فرانسه را به سفارت بدهند. به طور کلی، فرانسه کشور مناسبی برای مهاجرت و اقامت دائم می باشد؛ چرا که از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، صنعتی بسیار پیشرفته است و به عنوان کشوری توسعه یافته شناخته می شود. مهاجرت و اقامت در کشور های دیگر سختی منحصر به خود را داراست که متقاضیان با پذیرش این سختی ها اقدام به مهاجرت دائم می نمانید.

اقامت فرانسه
کشور فرانسه نزدیک به 67 میلیون نفر جمعیت دارد. نرخ بیکاری در این کشور نزدیک به 8 تا 9 درصد می باشد. نرخ بیکاری نشان دهنده وجود فرصت های شغلی در کشور های سراسر جهان می باشد. هرچه این نرخ بالا تر باشد، فرصت های شغلی کمتری در آن کشور وجود دارد و هرچه این نرخ پایین تر باشد فرصت های بیشتری در آن کشور وجود دارد. فرانسه نیز از دسته کشورهایی است که نرخ بیکاری پایینی دارد و مناسب برای مهاجرت کاری می باشد. اقامت در کشور فرانسه فرصت مناسبی برای مهاجران و متقاضیان است؛ چرا که نرخ رضایت از زندگی در این کشور بالاست.
روش های اخذ اقامت دائم فرانسه
روش های گوناگونی برای مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد که متقاضیان با مشورت و کسب اطلاعات بیشتر می توانند یکی از آن روش ها را انتخاب نمایند. روش های قانونی جهت اخذ اقامت دائم فرانسه عبارت است از:
•    مهاجرت کاری به فرانسه
•    مهاجرت تحصیلی به فرانسه
•    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در فرانسه
•    مهاجرت از طریق ازدواج
•    مهاجرت از طریق تولد فرزند در فرانسه
 
مهاجرت کاری به فرانسه
مهاجرت کاری به فرانسه
یکی از راحت ترین روش هایی که می توان به فرانسه مهاجرت کرد و پس از گذشت چند سال اقامت دائم این کشور را به دست آورد، مهاجرت کاری به این کشور است. ویزای کاری فرانسه به دو دسته ویزای نخبگان و ویزای متخصصین تقسیم می شود. ویزا نخبگان به افرادی تعلق می گیرد که از کارفرمای فرانسوی پیشنهاد شغلی دریافت کرده اند و حقوق سالیانه آنان 73000 یورو می باشد. البته این دسته از افراد باید به زبان فرانسوی مسلط باشند و دارای شرایط سنی مناسبی باشند. علاوه بر این متقاضیان باید دارای سابقه کاری مرتبط نیز باشند.
ویزای کاری متخصصین نیز برای متقاضیانی است از مقاطع لیسانس و بالاتر فارغ التحصیل شده اند و دارای پیشنهاد شغلی از کارفرمای فرانسوی با حقوق سالیانه 70.000 یورو می باشند. متقاضیان باید پس از اخذ ویزا کاری در فرانسه نزدیک به 4 الی 5 سال را در این کشور اقامت داشته باشند و پس از آن می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.
البته یکی از مزیت های مهاجرت کاری به فرانسه، این است که متقاضی می تواند ویزا همراه نیز دریافت نماید. برای اخذ ویزا همراه متقاضی باید تمکن مالی مناسبی را دارا باشد.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه
یکی دیگر از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل است. متقاضیان می توانند با اخذ ویزا تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه به این کشور مهاجرت نمانید. نظام آموزشی در کشور فرانسه کیفیت بسیار بالایی دارد و مدارک اخذ شده از آن در تمامی کشور های جهان و اتحادیه اروپا اعتبار بالایی دارد. متقاضیان مهاجرت تحصیلی می توانند با مشورت با وکیل مهاجرتی فرانسه، رزومه تحصیلی خود را برای دانشگاه های معتبر و رتبه دار فرانسه ارسال نماید.
اخذ ویزا تحصیلی فرانسه نیازمند نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد. متقاضیان می توانند با اخذ پذیرش در تمامی مقاطع تحصیلی در فرانسه تحصیل نمایند. معمولا تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه نزدیک به 3 الی 4 سال، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نزدیک به 2 سال و تحصیل در مقطع دکترا نزدیک به 3 سال به بالا به طول می انجامد.

معمولا دانشگاه های فرانسه به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه هزینه های بسیار بالایی دارد؛ اما هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور معقول تر می باشد. متقاضیان می توانند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی در این کشور تحصیل نمایند. همچنین می توانند پس از فارغ التحصیلی شان از دانشگاه های این کشور، شغل مناسبی را پیدا کرده و ویزا تحصیلی شان را به ویزا کاری تبدیل نمایند. با تبدیل ویزا تحصیلی به ویزا کاری متقاضیان می توانند درخواست اقامت دائم این شور را نیز پس از چند سال کار بدهند.

مهاجرت به فرانسه
مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری در فرانسه
یکی دیگر از روش های مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری روش های متنوعی دارد؛ اما تمامی آن روش ها موجب اخذ اقامت دائم فرانسه نمی شود. روش های سرمایه گذاری در فرانسه عبارت است از، خرید اوراق قرضه دولتی، خرید سهام، خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و... . معمولا روش هایی که می توان از طریق آن اقامت دائم فرانسه را اخذ کرد، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی فرانسه است.
ثبت شرکت در کشور فرانسه برای افرادی امکان پذیر است که کسب و کار استارت آپی یا نوآوری را دارند و یا برای ثبت شرکت طرح تجاری قدرتمندی را ارائه کرده اند. متقاضیان برای ثبت شرکت در فرانسه باید دارای بیزینس پلن باشند و طرح توجیهی را ارائه دهند که در آن میزان حقوق کارمندان و... کاملا واضح است. متقاضیان پس از ثبت شرکت می توانند ویزا 4 ساله خود را دریافت نمایند و پس از گذشت 4 سال درخواست اقامت دائم فرانسه را بدهند.

معمولا افراد تصور می کنند که خرید خانه در فرانسه نیز موجب اخذ اقامت دائم می شود، در صورتی که اینطور نیست. در برخی از کشور ها مانند ترکیه، متقاضیان با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند که فرانسه بدین شکل نمی باشد و متقاضیان با خرید ملک اقامتی را دریافت نمی کنند. لازم به ذکر است که بگوییم، متقاضیان برای ثبت شرکت در فرانسه نیاز به سرمایه اولیه 30.000 یورو می باشند. البته هزینه های جانبی زیادی نیز در پروسه ثبت شرکت وجود دارد که بهتر است افراد با کسب اطلاعات بیشتر از وکلا مهاجرتی از آن آگاهی پیدا کنند.

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج با شهروندان این کشور
از دیگر روش های مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت این کشور، ازدواج با شهروندان این کشور است. معمولا قانون ازدواج در کشور های خارج شرایط سختی را داراست که متقاضیان در صورت رعایت آن شرایط می توانند درخواست اقامت و تابعیت این کشور را به سفارت بدهند. متقاضیان باید همسری را انتخاب نمایند که به سن قانونی رسیده و مدتی را با هم گذرانده باشند. علاوه بر این باید به سفارت ارتباط احساسی خود را اثبات نمایند. پس از گذشت 4 سال از ازدواج رسمی آنان متقاضی می تواند درخواست اقامت دائم این کشور را بدهد.

مهاجرت از طریق تولد فرزند در فرانسه
یکی دیگر از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تولد فرزند در این کشور می باشد. تولد فرزند در تمامی کشور ها دارای 2 قانون می باشد. قانون اول، قانون خون و دوم، قانون خاک می باشد. قانون خون بیان می دارد که تنها به کودکانی تابعیت تعلق می گیرد که حداقل یکی از والدین آنها تابع آن کشور باشد. قانون خاک نیز به تمامی کودکان متولد شده در آن کشور تابعیت اعطا می کند حتی اگر والدین وی تابع آن کشور نباشند.
کشور فرانسه در این زمینه از قانون خون پیروی می کند و تنها به کودکانی تابعیت اعطا می کند که حداقل یکی از والدین شان تابع فرانسه باشند.
به طور کلی، متقاضیان مهاجرت به فرانسه باید قبل از هر اقدامی با وکیل و مشاوران مهاجرتی که سابقه و تجربه بالایی را در این زمینه دارا هستند مشورت نمایند؛ چرا که مهاجرت تصمیم بزرگ و مهمی است و اگر بدون استفاده از تجربه مشاوران و وکلا انجام شود ممکن است درخواست ویزا متقاضی پذیرفته نشود و یا وی با مشکلات مهاجرتی و اقامتی روبرو شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها