به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۲۹۵۷۰۸

چند میلیون نفر در تهران واکسن کرونا زدند؟

چند میلیون نفر در تهران واکسن کرونا زدند؟
گروه جامعه : فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون هشت میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تهران تزریق شده است.
علیرضا زالی، اظهار داشت: با توجه به تعداد جمعیت هدف واکسینه شده، استان تهران جزو چند استان اول و پیشرو در واکسیناسیون کرونا است.وی با اشاره به کمپین ۲ هفته ای برای واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال در استان تهران، توضیح داد: از سه شنبه هفته جاری این کمپین در تهران آغاز شده است. تمام مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان تهران آماده خدمت رسانی در این حوزه هستند.
زالی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لجستیک مطلوبی برای واکسینایون انجام داده است و اگر مردم همراهی کنند این طرح در پایان ۲ هفته به اهداف اصلی که پوشش جمعیت هدف بالای ۱۸ سال این استان خواهد رسید. در استان تهران حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعت هدف بالای ۱۸ سال ساکن هستند و دستگاه های مرتبط آمادگی خود را برای اجرای این کمپین ۲ هفته ای اعلام کردند.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به راهکارهای جلوگیری از بروز پیک ششم کرونا، توضیح داد: بهترین راه برای رسیدن به این هدف رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.
زالی ادامه داد: مدت طولانی از همه گیری بیماری کووید - ۱۹ گذشته و مردم خسته شده اند اما مهمترین نگرانی ما کمرنگ شدن رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.
وی افزود: هر زمان که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تهران به زیر ۵۰ درصد تنزل کرد، شاهد شکل گیری خیزهای این بیماری بودیم. مشارکت شهروندان در امر واکسیناسیون و شتاب بخشی به فرایند آن، راهکاری دیگر برای جلوگیری از خیز ششم کرونا به شرط مشارکت مردم است و در این راستا تمهیدات لازم را برای انجام واکسیناسیون گسترده فراهم کردیم.
 
برچسب ها: واكسیناسیون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها