به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۹۵۸۳۹

محدودیت‌های کرونایی به نفع پرندگان بوده است

محدودیت‌های کرونایی به نفع پرندگان بوده است
گروه علمی:توقف سفرها و روابط اجتماعی در دوران فراگیری کرونا در سال گذشته، دگرگونی جدی را در رفت و آمد مردم ایجاد کرد. اما طبق تحقیات اخیر این موضوع به سود پرندگان بوده است.پژوهشی که در این زمینه بر روی پرنده‌های آمریکای شمالی در ایام فراگیری کرونا انجام گرفت، تغییر هشتاد درصدی در وضعیت پراکندگی آن‌ها را نشان می‌دهد و  بیانگر افزایش تعداد پرنده‌ها در مناطق شهری است که در این ایام، به صورت غیر معمول آرام تر و خلوت تر از سال های پیش بوده است و ترافیک و رفت و آمد ماشین ها که به صورت ناگهانی متوقف شده است.

طبق نتایج این بررسی، در ایام فراگیری گنجشک‌های بومی به گوشه گوشه شهر وارد شده‌اند و مرغ‌های مگس خوار گلو یاقوتی بیش از پیش در نزدیکی فرودگاه‌ها دیده شده اند. همچنین تعداد زیادی از عقاب های سر سفید به مناطقی وارد شدند که در قرنطینه‌ی سخت بوده‌اند، به گونه‌ای که فعالیت‌های انسانی در حداقل میزان خود بود.
بسیاری از این جابه جایی‌ها حول جاده ها بوده است. در گذشته پرندگان به دلیل آلودگی، سرو صدای جاده‌ها و خطر برخورد با ماشین‌ها از نزدیک شدن به مناطق جاده‌ای حذر می‌کردند ولی در دوران فراگیری آن‌ها دوباره به جاده های بزرگ نزدیک شده اند که این بار به دلیل در خانه ماندن انسان‌ها، خلوت تر از همیشه است.

نتایج این بررسی می گوید کم شدن فعالیت‌های انسانی به نفع  پرندگان و محتملا حیوانات دیگر نیز بوده است.
همراه با  موج جهانی قرنطینه در بهار گذشته گزارش‌هایی  از حیوانات مختلف در سراسر جهان اعلام شده است که به مکان‌های شهری بیشتر نزدیک شده‌اند. اردک ها در چشمه های رم دیده شده اند، شیرهای کوهی در خیابان های سانتیاگو، دلفین‌ها در رودخانه شهر استانبول و  بزها درخیابان‌های ویلز.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها