به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۹۵۸۴۸

افزایش شدید ورود غیرقانونی مهاجران به آلمان

افزایش شدید ورود غیرقانونی مهاجران به آلمان
گروه بین الملل: در سه هفته اول سپتامبر شمار افرادی که به طور غیرقانونی از طریق مرز لهستان وارد آلمان شده‌اند به شدت افزایش یافته است. پلیس فدرال آلمان این وضعیت را با تحولات اخیر در مرز مشترک بلاروس و لهستان مرتبط می‌داند.در هفته‌های اخیر تعداد کسانی که به شکل غیرقانونی از گذرگاه‌های مرزی لهستان وارد آلمان شده‌اند یا به طریقی از این مرز عبور کرده‌اند به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
 طی ماه اوت ۴۷۴ مورد ورود غیرقانونی به آلمان از طریق مرز لهستان شناسایی شده است.وزارت کشور دولت فدرال آلمان موارد عبور غیرقانونی از مرز لهستان از ابتدا تا بیستم ماه سپتامبر را حدود ۷۶۰ مورد اعلام کرده است.یکی از سخنگویان این وزارت‌خانه می‌گوید پلیس فدرال آلمان برای مقابله با این پدیده با نهادهای لهستان همکاری تنگاتنگی دارد. گفته می‌شود اغلب مهاجران غیرقانونی ابتدا وارد ایالت براندنبورگ می‌شوند که با لهستان هم‌مرز است.
براندنبورگ پهناورترین ایالت آلمان است و در شرق آن قرار دارد. به گفته پلیس فدرال، شهر فرانکفورت (اودر) در این ایالت مرکز اصلی تردد مهاجرانی است که از راه‌های زمینی یا از طریق پل‌های راه‌آهن از لهستان خود را به آلمان می‌رسانند.بر پایه ارزیابی پلیس آلمان میان وضعیت اخیر در مرز این کشور با لهستان در ایالت براندنبورگ و تحولات هفته‌های گذشته در مرز لهستان و بلاروس ارتباط مستقیمی وجود دارد.حدود سه ماه پیش اتحادیه اروپا در واکنش به سرکوب، آزار و تعقیب منتقدان در بلاروس، تحریم‌های سختی علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس اعمال کرد.دولت لوکاشنکو در اقدامی تلافی‌جویانه که با انتقادهای بین‌المللی شدیدی روبرو شده مرزهای خود با کشورهای لیتوانی، لهستان و لتونی را باز گذاشت تا مهاجرانی که اغلب از افغانستان، سوریه و عراق هستند بتوانند وارد اتحادیه اروپا شوند.آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، رئیس جمهوری بلاروس را به دلیل آنچه استفاده ابزاری از پناهجویان برای ضربه زدن به امنیت کشورهای عضو اتحادیه خوانده به شدت محکوم کرده است.در ماه‌های اخیر صدها پناهجو تلاش کرده‌اند از این مسیر جدید، یعنی از طریق بلاروس وارد لهستان یا لیتوانی شوند و از آنجا به یکی از کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا بروند.حدود ۷۵ درصد مهاجران غیرقانونی که در مناطق مرزی آلمان و لهستان بازداشت شده‌اند گفته‌اند، از بلاروس وارد اتحادیه اروپا شده اند.
پلیس فدرال آلمان می‌گوید، برای اسکان موقت مهاجران غیرقانونی امکاناتی مانند چادر و سرویس‌های بهداشتی سیار در نظر گرفته شده است. در همین حال برای کنترل ورود غیرقانونی به آلمان، ماموران بخش‌های دیگری از نیروی انتظامی هم به مناطق مرزی اعزام شده‌اند.دولت لهستان حکومت لوکاشنکو را متهم کرده که مهاجران را به شکل سازمان‌یافته به مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌فرستد.وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز حدود یک ماه پیش در یک نشست اضطراری دولت بلاروس را به استفاده ابزاری از مهاجران برای اهداف سیاسی متهم کردند.
چند روز پیش در پی تشنج و درگیری میان نیروهای پلیس و مهاجران در مرز لهستان و بلاروس چهار مهاجر جان خود را از دست دادند. لهستان و بلاروس هر یک دیگری را مسئول مرگ این پناهجویان معرفی می‌کنند.لهستان می‌کوشد از طریق کشیدن سیم خاردار، اعلام وضعیت اضطراری و ایجاد یک منطقه حائل مرزی، با موج جدید مهاجران غیرقانونی از طریق بلاروس مقابله کند. این اقدام با انتقاد شدید سازمان‌های حقوق بشری روبرو شده است.




 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها