کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا فیلترشکن‌ها از کار افتادند؟

دسترسی به اینترنت سخت شد

تجارت نیوز , 2 مهر 1400 ساعت 12:41


گروه فناوری: چند روزی است که فیلترشکن‌ها مسدود شده‌اند و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده سخت شده است. پیش از این با تصویب طرح صیانت از کاربران اینترنت در مجلس این وضعیت پیش‌بینی می‌شد.
عادل طالبی کارشناس حوزه فناوری و اطلاعات  گفته است: مسدود شدن سرور فیلترشکن‌ها بنا بر سخت‌گیری‌های طرح صیانت از فضای مجازی در حال حاضر اقدامی قانونی شمرده می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که دست به چنین اقدامی زدند نخست باید بررسی کنند که بستن سرورهای فیلترشکن‌ها آیا به نفع عموم مردم و کسب و کارهای مجازی است یا خیر؟ که ظاهرا این موضوع هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

 
پیش از این، علی ربیعی سخنگوی سابق دولت گفته بود تنها با مسدودسازی اینستاگرام بیش از یک میلیون نفر شغل خود را از دست خواهند داد.طبق بررسی‌های منتشر شده اخیر مرکز آمار ایران نیز حدود ۱۱ میلیون نفر از طریق شبکه‌های اجتماعی درآمد کسب می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد دسترسی به اینترنت به شدت کند و امکان استفاده از برخی پیام‌رسان‌ها تقریبا از بین رفته است. این درحالیست که پیش از این، برخی کاربران با فیلترشکن امکان دسترسی به تلگرام و توییتر را داشتند.

نکته قابل تامل این است که در این شبکه‌ها مقامات ارشد از جمله رئیس جمهور و دیگر اعضای کابینه یا رئیس مجلس و دیگر نمایندگان مجلس هم حضور دارند.

 


کد مطلب: 295855

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/295855/دسترسی-اینترنت-سخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir