به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۲۹۵۸۵۶

می‌خواهیم فینالیست جام جهانی شویم

می‌خواهیم فینالیست جام جهانی شویم
گروه ورزشی: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران می‌گوید اگر نامش حسن زادینیو ، حسن زادائو یا چیزی شبیه به این بود به عنوان یکی از بهترین بازیکنان روی کره زمین دیده می‌شد.سایت فیفا در آستانه دیدار تیم ملی فوتسال ایران با ازبکستان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ با علی اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی گفتگویی را انجام داده است.

سایت فیفا در این مصاحبه از حسن زاده و تجربه اش در مسابقات جام جهانی تمجید کرد.فیفا با اشاره به گل زیبای حسن زاده در دیدار با آرژانتین نوشت: آرژانتین در آخرین بازی مرحله گروهی گلی انفرادی را دریافت کرد که اگر بازیکنانی نظیر فالکائو، فرائو یا ریکاردینیو به ثمر می‌رساندند، تمام دنیا در مورد آن صحبت می‌کردند.

محور گفتگو با حسن زاده کم شناخته شدن این بازیکن در جهان است. حسن زاده در این باره به شوخی گفت: این چیزی است که من با هم تیمی‌هایم زیاد در موردش صحبت می‌کنم. آنها همیشه به من می‌گویند «اگر نام تو حسن زادینو، حسن زادائو یا چیزی شبیه به آن بود، به عنوان یکی از بهترین بازیکنان کره زمین دیده می‌شدی"»
وی افزود: صادقانه می گویم که این چیزها برایم آن‌قدرها اهمیت ندارد. اینکه به عنوان یکی از بهترین‌ها دیده نمی‌شوم، برایم ناامید کننده نیست. سعی می‌کنم از کاری که انجام می‌دهم لذت ببرم و روی بازی خودم تمرکز کنم.

سایت فیفا در ادامه این سوال را مطرح کرده است که چطور بازیکنی که چهار بار با ایران قهرمان آسیا شده و بارها عنوان بهترین بازیکن سال این قاره را به خود اختصاص داده و ایران را برای کسب سوم در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا رهبری کرده است، جایی در مباحث بهترین بازیکنان جهان ندارد.

حسن زاده در واکنش به این موضوع گفت: تیم‌های آسیایی تاکتیک و تکنیک خودشان را دارند. آنها سازمان یافته تر و تیم محور بازی می‌کنند که احتمالاً کمتر سرگرم کننده است و کمتر حول بازیکنان ستاره می چرخد. این شاید توضیح بدهد که چرا بازیکنان ما نسبت به بازیکنانی که در تیم‌های بزرگ اروپایی و آمریکای جنوبی بازی می‌کنند کمتر در معرض دید قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: خیلی پیش نمی‌آید که نام ما در میان بزرگان فوتسال جهان قرار بگیرد. به همین دلیل ما می‌خواهیم در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم. این نشان می‌دهد که ما در مقایسه با سایر تیم‌ها در چه وضعیتی هستیم. ما اینجا هستیم تا دیدگاه مردم را نسبت به ما خودمان تغییر دهیم؛ نظر مردم را در مورد تیم‌های آسیایی و به ویژه ایران تغییر دهیم.

سایت فیفا در گزارش خود آورده است: «تیم ملی جدا از تمایل خود برای به رسمیت شناخته شدن بیشتر، انگیزه دیگری هم در آستانه بازی با ازبکستان دارد: خاطراتی که از شکست مرحله نیمه نهایی جام جهانی کلمبیا در سال ۲۰۱۶ مقابل روسیه رقم خورده است.»

حسن زاده در این مورد اظهار کرد: بیشتر بازیکنان (ایران) که اینجا هستند، آن روز هم در حاضر بودند. ما در مورد آن بازی زیاد صحبت می‌کنیم و به یاد می‌آوریم که چقدر دردناک بود. نمی‌خواهیم دوباره این موضوع را پشت سر بگذاریم. هدف ما بالاتر است. مسابقات سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند و تیم‌ها حرفه‌ای تر. باید واقع بین باشیم. می‌دانیم که کار دشوار است اما هدفمان این است که یک قدم جلوتر برویم، به فینال.

سایت فیفا همچنین دیدار ایران و برزیل در یک هشتم نهایی جام جهانی کلمبیا که منجر به حذف برزیل توسط ملی پوشان کشورمان شد را یادآوری کرده است.کاپیتان تیم ملی کشورمان در خصوص آن مسابقه گفت: لحظه بسیار خاصی بود. هیچکس فکر نمی‌کرد برزیل را شکست بدهیم. آن مسابقه یک بازی متناقض از احساسات بود. شادی بی اندازه‌ای از شکست بهترین تیم جهان داشتیم با ناراحتی بی اندازه از اینکه می‌دانستیم دیگر فالکائو بهترین و تماشایی‌ترین بازیکن فوتسال را نمی‌بینیم. (فالکائو در آن مسابقات از بازی ملی خداحافظی کرد)
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها