به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۲ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۲۹۵۸۷۹

علل، علائم و درمان کشیدگی عضلانی

علل، علائم و درمان کشیدگی عضلانی
گروه جامعه: یک متخصص ارتوپد گفت که قرمزی، کبودی، درد و تورم موضعی، ضعف عضله و تاندون از علائم کشیدگی عضلانی است.ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه کشیدگی‌های عضلانی آسیب‌های شایعی هستند که به علت آمادگی نداشتن یا فشار بیش از حد بروز می‌کنند، بیان کرد: به منطقه‌ای که عضلات به استخوان‌ها اتصال پیدا می‌کنند تاندون گفته می‌شود. تاندون‌ها به دلایل مختلف دچار آسیب و کشیدگی می‌شوند و  می‌توانند به دلیل ضربه یا پیچش ناگهانی در حوادث ورزشی یا کاری و روزانه دچار آسیب شود؛ همچنین می‌توانند به دلیل فشار بیش از حد به عضله دچار کشیدگی شوند.
 
متخصص ارتوپد درباره علائم کشیدگی عضلانی بیان کرد: علائم و نشانه‌های کشیدگی عضله باتوجه به شدت آسیب دیدگی متفاوت است. برخی از این علائم شامل قرمزی، کبودی، درد و تورم موضعی، ضعف عضله  یا تاندون است و  یکی از روش‌های درمان اولیه که می‌تواند به درمان عضله و تاندون آسیب دیده کمک کند تکنیک پرایس است که شامل محافظت و بی حرکت نگه داشتن عضله، استراحت، یخ گذاری، فشار و کمپرس عضله با استفاده از بانداژ‌های فشاری و بالاتر نگه داشتن عضو از قلب است.

حسن زاده ادامه داد: همچنین استفاده از قرص‌های مسکن تا ۷۲ ساعت بعد از آسیب دیدگی توصیه می‌شود. آسیب و کشیدگی‌های عضلانی باتوجه به شدت آسیب به سه درجه تقسیم می‌شود. آسیب دیدگی‌های درجه یک بدون پارگی عضلانی، آسیب دیدگی‌های درجه دو، پارگی نسبی عضلانی و آسیب دیدگی‌های درجه سه که پارگی شدید عضلانی است. در اغلب موارد برای کشیدگی عضله نیازی به رادیولوژی اشعه ایکس نیست، مگر اینکه فرد دارای سابقه‌ آسیب‌دیدگی یا مشکوک به عفونت باشد.

این متخصص ارتوپدبا اشاره به اینکه بهترین نحوه پیشگیری از آسیب‌های عضلانی و تاندونی شامل موارد مختلفی است، تصریح کرد: نکته اول تغذیه مناسب و دریافت پروتئین کافی است؛. نکته دوم رسیدن به آمادگی عضلانی است که با ورزش روزانه می‌توان به آن دست یافت؛ همچنین انجام حرکات کششی قبل از ورزش کردن یا به اصطلاح گرم کردن بدن و سرد کردن بدن بعد از ورزش، از آسیب دیدگی و کشیدگی عضلات جلوگیری می‌کند.حسن زاده بیان کرد: نکته بعدی انجام درست و اصولی تمرینات ورزشی است؛  انجام نادرست تمرین‌ها موجب آسیب جدی به عضلات می‌شود.
برچسب ها: کشیدگی عضله
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها