کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به‌زودی به مذاکرات هسته‌ای بازمی‌گردیم

2 مهر 1400 ساعت 15:29


گروه سیاسی: وزیر خارجه ایران در گفت‌وگویی با شبکه ان بی سی تاکید کرد که آمریکا برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام تاکنون هیچ اقدام عملی انجام نداده است.
حسین امیرعبداللهیان، گفت که رئیس‌جمهور جو بایدن باید اقدامات عملی را پشت حرف‌های دیپلماتیک خود قرار دهد تا نشان دهد که واشنگتن برای احیای برجام جدی است.
امیرعبداللهیان گفت: آن‌ها می‌گویند «ما آماده بازگشت به تکمیل تعهدات‌مان هستیم» اما هیچ اقدام عملی برای نشان دادن و ثابت کردن عزم‌شان به ملت و دولت جدید ایران نشان نداده‌اند و بدتر از همه این است که همزمان تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده‌اند. این به عهده آمریکا است که نشان دهد پس از خروج سه سال پیش دونالد ترامپ از برجام، واشنگتن برای بازگشت به این توافق جدی است.وی در این زمینه گفت: به عبارت دیگر، رئیس‌جمهور بایدن به رفتار رئیس جمهور پیشین خود اعتراض کرده و همچنان نیز می‌کند اما تحریم‌هایی که آقای ترامپ علیه ایران اعمال کرده بود توسط آقای بایدن به دقت ادامه پیدا می‌کنند.امیرعبداللهیان پرسید که اگر آمریکا در دنبال کردن مذاکرات جدی بود، پس چرا درحال «انباشت» اقدامات (علیه ایران) است.: این نشانه‌ و سیگنالی منفی به ایران است. واقیعت امر این است که ما سال‌هاست از برجام منفعتی نبرده‌ایم.وی عنوان کرد که دولت جدید ایران در حال ارزیابی مذاکراتی است که دولت پیشین انجام داده است.
وزیر خارجه کشورمان بیان کرد: ما در حال ارزیابی هستیم و می‌توانم بگویم که ما دیدارهای زیادی داشتیم و پنجره دیپلماسی و مذاکرات را باز خواهیم گذاشت و به زودی به مذاکرات بازخواهیم گشت.وی همچنین عنوان کرد که ایران با تبادل زندانیان با آمریکا مشکلی ندارد.




 


کد مطلب: 295906

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/295906/به-زودی-مذاکرات-هسته-ای-بازمی-گردیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir