کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چین فعالیت در بازار رمزارزها را غیرقانونی کرد

2 مهر 1400 ساعت 16:48


گروه اقتصادی: با اعلام بانک خلق چین در خصوص غیرقانونی بودن تمامی فعالیت‌ها در حوزه رمزارزها، بازار ارزهای دیجیتال با سقوط ۶ درصدی مواجه شد.با این حرکت مقامات مالی چین، اتریوم و بیت‌کوین به زیر سطوح حمایتی خود سقوط کردند. حالا سرمایه‌گذاران نسبت به فشار فروش بیشتر هشیار هستند، فشاری که می‌تواند منجر به سقوط بیشتر شود.

بانک مرکزی چین اعلام کرده که اقدامات سفت‌وسخت‌تری را به منظور ممنوعیت بیشتر رمزارزها اعمال می‌کند. در یک بیانیه عمومی، بانک مرکزی چین اعلام کرد که دارایی‌های دیجیتال نظم مالی و اقتصادی را مختلف کرده و فعالیتت‌های مجرمانه و غیرقانونی را در کشور افزایش داده است.

مقررات جدید تمامی نهادهای مالی و پلتفرم‌های معاملاتی را که به شهروندان چینی اجازه تبدیل یوان به رمزارزها را می‌دهد، هدف قرار داده است. علاوه بر این، افرادی که در چنین فعالیت‌هایی فعال هستند نیز تحت تعقیب پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.این حرکت چین کل بازار رمزارزها را تحت تاثیر قرار داد. به ویژه بیت‌کوین و اتریوم که بیش از ۶درصد افت را تجربه کردند. حالا دارایی‌های دیجیتال در موقعیت بسیار حساسی قرار گرفته و مستعد سقوط بیشتر هستند.

بازار در ۲۴ ساعت گذشته
اگر چه در یک ساعت اخیر از ریزش بازار کم شده ولی هنوز بیت‌کوین در محدوده ۴۱ هزار دلاری و اتریوم در محدوده ۲۸۰۰ دلاری معامله می‌شوند. از منظر تکنیکال، بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی نیازمند عبور مجدد از سطح ۴۲۴۵۰ دلاری است. اگر بیت‌کوین نتواند به روند صعودی برسد، احتمالا فشار فروش تشدید شده و ممکن است این ارز دیجیتال تا سطوح ۳۹ و ۳۶ هزار دلاری هم سقوط کند.

در میان ۱۰۰ رمزارز برتر بازار هم هوبی توکن، OKB و فایل‌کوین به ترتیب با ۲۰، ۱۶ و ۱۴ درصد افت در ۲۴ ساعت گذشته بدترین عملکرد را به نام خود ثبت کردند.با این حال چهار رمزارز تزوس، ویوز، DESO و نیر تنها ارزهایی بودند که عملکردی مثبت در شبانه‌روز گذشته از خود به ثبت رساندند.


کد مطلب: 295915

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/295915/چین-فعالیت-بازار-رمزارزها-غیرقانونی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir