کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شناسایی هویت ۳۵۰ هزار نفر از کشته‌شدگان جنگ سوریه

۲۷ هزار کودک در زمان بحران سوریه کشته شدند

3 مهر 1400 ساعت 10:07


 گروه بین الملل: از آغاز جنگ سوریه بیش از ۱۰ سال می‌گذرد. سازمان ملل متحد در گزارشی تازه اعلام کرد که در طی ده سال گذشته بیش از ۳۵۰ هزار نفر در این جنگ کشته شده‌اند. بیش از ۲۷ هزار نفر از این شمار کودک بوده‌اند.
 کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل  اعلام کرد که از آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون بیش از ۳۵۰ هزار نفر کشته شده‌اند.میچل باچله تأکید کرد که این آمار بر اساس گزارش‌ها و شواهد و اسناد تهیه شده است. باچله در این رابطه گفت: «ارقام ما تنها کسانی را شامل می‌شود که به اسم کامل‌شان شناسایی شده‌اند و تاریخ مرگ‌شان مشخص است.»
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد، تحقیقات و تحلیل‌های این سازمان حاکی از آن است که شمار واقعی کسانی که در بین ماه مارس سال ۲۰۱۱ و ۲۰۲۱ در جنگ سوریه کشته شده‌اند، بالاتر است، اما ثبت همه آن‌ها به خاطر فقدان اطلاعات و اسناد لازم ممکن نبوده است.
طبق اعلام سازمان ملل در جنگ ده ساله سوریه تا کنون بیش از ۲۷ هزار کودک کشته شد‌ه‌اند. در گزارش سازمان ملل همچنین آمده که بیشتر قربانیان جان خود را در حلب از دست داده‌اند.
باچله ضمن اشاره به این بیلان غم‌انگیز گفت: «بی‌عدالتی و دهشتی که در هر یک از این موارد مرگ نهفته است، باید ما را وادارد تا دست به عمل بزنیم.»
کمسیر حقوق بشر سازمان ملل گفت، برای اینکه بتوان به وقایع جنگ حسابرسی کرد، بسیار مهم است که این اطلاعات با دقت و صحت ثبت شوند.میشل باشله تاکید کرد که پروژه شناسایی قربانیان این جنگ به پایان رسیده و همچنان سازمان ملل در تلاش است تا هویت کشته‌شدگان جنگ سوریه را جمع‌‌آوری کند.در آمار سازمان ملل، هشت درصد قربانیان کودکان و هشت درصد نیز زنان هستند.
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، آخرین بار در سال ۲۰۱۴ گزارش مشابهی درباره تلفات جنگ سوریه منتشر کرده بود.باشله تاکید کرد که آمار کشته‌شدگان جنگ سوریه قطعا از ۳۵۰ هزار نفر بیشتر است.
رقمی که اکنون سازمان ملل اعلام کرده، کمتر از آماری است که سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه حدود شش ماه پیش ارائه کرده بود.
این سازمان که مقرر آن در لندن است، در دهمین سالگرد آغاز جنگ سوریه از کشته شدن ۳۸۸ هزار نفر سخن گفته بود، از جمله ۱۱۷ هزار غیرنظامی.
آنگونه که سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرده، حکومت بشار اسد در حال حاضر کنترل ۷۰ درصد از خاک سوریه و ۴۰ درصد از مردم این کشور را در دست دارد.
ناظران حقوق بشر سازمان ملل در حال حاضر هیچ شانسی برای آشتی در کشور جنگ‌زده سوریه نمی‌بینند. گفته می‌شود که حکومت اسد همچنان شهروندان را خودسرانه بازداشت و شکنجه می‌کند.
یکی از کمیسیون‌های سازمان ملل به تازگی در گزارشی از "از جنگ حکومت اسد علیه مردم غیرنظامی" سخن گفته بود.
جنگ داخلی سوریه بعد از آن آغاز شد که گروهی از شهروندان این کشور، با الهام از اعتراض‌های «بهار عربی» علیه بشار اسد در خیابان شعار سردادند.
کشتار معترضان در خیابان توسط حکومت اسد و پیوستن برخی نظامیان ارتش سوریه به معترضان و کمی بعد مسلح شدن آنها موجب شد تا این اعتراض‌ها رنگ و روی جنگ داخلی به خود بگیرد.
سازمان «نظارت بر حقوق بشر سوریه» می‌گوید که تعداد تلفات این جنگ حدود ۵۰۰ هزار نفر است.این سازمان همچنین می‌گوید در حال بررسی آمار بیش از ۲۰۰ هزار کشته دیگر نیز هست که ممکن است به تعداد تلفات جنگ افزوده شود.رامی عبدالرحمن، مدیر این سازمان  گفت که تعیین تعداد دقیق کشته‌شدگان این جنگ بسیار دشوار است و همچنان نام‌های بسیاری به دست این سازمان می‌رسد که امکان تایید یا رد کشته شدن آنها وجود ندارد.جنگ سوریه همچنین یکی از بزرگترین بحران‌های پناهجویی بعد از جنگ جهانی دوم را رقم زد. در حال حاضر حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از شهروندان سوریه در کشورهای همسایه زندگی می‌کنند و حدود یک میلیون نفر از آنها نیز به کشورهای مختلف اروپایی پناه برده‌اند.


 


کد مطلب: 295993

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/295993/۲۷-هزار-کودک-زمان-بحران-سوریه-کشته-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir