کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آلودگی هوای پایتخت در برخی ساعات امروز

3 مهر 1400 ساعت 12:22


گروه جامعه: کاهش دمای استان تهران از امروز تا دوشنبه (۳ تا ۵ مهرماه) و آلودگی هوای پایتخت در برخی ساعات امروز پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایسنا وضعیت جوی استان تهران طی چهار روز آینده، صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و از امروز تا دوشنبه (۳ تا ۵ مهرماه) روند کاهش دما پیش‌بینی می‌شود همچنین امروز (۳ مهرماه) در مناطق پرتردد شهری در بعضی ساعات افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.
 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در روز یکشنبه (۴ مهرماه) در بعضی ساعات وزش باد شدید و در ارتفاعات افزایش ابر خواهیم داشت و در بخش های جنوبی و غربی استان احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد همچنین یکشنبه شب کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دما در نقاط مختلف استان مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۳ مهرماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به‌تدریج طی روز بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد و افزایش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد. افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با افزایش تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۴ مهرماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. افزایش تندی باد در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گرد و خاک از مناطق مستعد وجود خواهد داشت که کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی یکشنبه همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۹۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت محدوده قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۹۱ و  کیفیت هوا در محدوده قابل قبول  است.


کد مطلب: 296048

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/296048/آلودگی-هوای-پایتخت-برخی-ساعات-امروز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir