کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتراف گواردیولا از ضعف خط حمله تیمش

3 مهر 1400 ساعت 12:42


گروه ورزشی: سرمربی منچسترسیتی پیش از دیدار حساس مقابل چلسی در خصوص ضعف خط تهاجمی تیمش صحبت کرد. امروز از ساعت 15 یکی از حساس ترین دیدارهای هفته فوتبال اروپا بین تیم‌های منچسترسیتی و چلسی برگزار خواهد شد. پپ گواردیولا که در تقابل‌های قبلی و مخصوصا در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل توخل بازنده شد، در اندیشه این است که بتواند انتقام بزرگی از چلسی بگیرد.
 

پپ که در این سال‌ها بیشترین خرج‌ها را برای تقویت تیمش انجام داده معتقد است که نسبت به دیگر مدعیان لیگ برتر انگلیس یعنی لیورپول، چلسی و ومنچستریونایتد خط تهاجمی قدرتمندی ندارد.این تیم در تابستان کنونی سعی داشت تا با بیش از 100 میلیون پوند، هری کین را به اتحاد آورد ولی این اتفاق رخ نداد و سیتی اکنون با ستاره‌هایی مثل گابریل ژسوس و فران تورس در خط تهاجمی بازی خواهد کرد.

منچسترسیتی در حالی پا به دیدار مقابل چلسی می‌گذارد که در دیدار جام اتحادیه به پیروزی 6 بر یک رسید
گواردیولا به ضعف خط تهاجمی تیمش اعتراف کرد و گفت: من کاملاً با تو موافقم که حضور بازیکنی مثل هری کین می‌توانست در تیم ما تفاوت ایجاد کند. مهاجم حمله می کند و باید قبول کنیم که تیم ما سلاحی به مانندِ تیم‌های چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام ندارد. ما بازیکنی در ترکیب نداریم که بتواند 25 گل به ثمر رساند. به همین دلیل سعی داریم به عنوان یک تیم برای گلزنی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: خرید یک مهاجم گلزن سخت‌ترین خرید در دنیای فوتبال است. ما این شانس را داشتیم که سرخیو آگوئرو برای ما سالیان سال بازی کند ولی دیگر او را نداریم و می‌خواهیم بدون او زنده بمانیم.

گواردیولا گفت: من همیشه یک مهاجم گلزن در ترکیبم داشتم. مثل دروازه‌بان، مهاجمان نوک بسیار برایم خاص هستند. تیم من یک زمان ساموئل اتوئو را داشت که شاید بهترین مهاجمی بود که تاکنون دیده بودم. تیری آنری در بارسلونا و بعد لیونل مسی که نمی‌دانم می‌توانیم آن را مهاجم در نظر بگیریم یا نه. در بایرن مونیخ لواندوفسکی و مولر و در منچسترسیتی آگوئرو را داشتم. گابریل ژسوس مهاجمی است که بیشتر در گوشه‌ها بازی می‌کند تا مرکز خط تهاجمی و به همین خاطر ما دوست داشتیم یک مهاجم مرکزی بدست آوریم تا برای سالیان سال گلزنی کند.

دیدار قبلی منچسترسیتی مقابل چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکل گرفت که با شکست تیم پپ به اتمام رسیدوی ادامه داد: نمی‌توانم به تمجید از لوکاکو نپردازم. در اینترمیلان او یک قدم بزرگ برداشت و آنتونیو کونته این توانایی را داشت تا او را به یک بازیکن فوق العاده بدل کند. او بلد است که چگونه با توپ‌های بلند کار کند و به شدت با بازیکنان پشت سر خود هماهنگ است. چلسی از فصل قبل به شدت قدرتمندتر شده است.
منچسترسیتی هم اکنون مصدومانی مثل ایلکای گوندوغان، جان استونز، رودری، آیمریک لاپورت و السکاندر زینچنکو را در اختیار ندارد.


کد مطلب: 296055

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/296055/اعتراف-گواردیولا-ضعف-خط-حمله-تیمش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir