کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکسن فایزر از بلژیک وارد کشور می‌شود

3 مهر 1400 ساعت 14:43


گروه جامعه: مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن فایزر از کشور بلژیک وارد کشور می شود اما زمان مشخصی برای ورود آن وجود ندارد. به گزارش ایرنا، سید حیدر محمدی افزود: با توجه به هماهنگی ها و صحبت های انجام شده، مجاز شدیم واکسن فایزر به کشور وارد شود، اقدامات در این زمینه انجام شده ولی زمان آن مشخص نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه واکسن فایزر دارای تاییدیه سازمان جهانی بهداشت است برای زنان باردار و بخش کادر درمان به عنوان دز سوم (یادآور) تزریق خواهد شد و برای سایر گروههای سنی دیگر استفاده نمی شود.
به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز پنجشنبه یکم مهر ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای دهلران و دیدار با بیماران کرونایی گفت: واکسن فایزر محدود و برای خانم های باردار است و به سایر افراد تزریق نمی شود.

تا کنون ۳۴ میلیون و ۷ هزار و ۳۸۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۹۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۲ دُز رسید.تهیه واکسن کرونا و تسریع واکسیناسیون اولویت اصلی دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و سلامت است.

وزیر بهداشت قول سرعت‌ گرفتن واکسیناسیون و واکسینه‌ کردن تمام گروه‌های هدف تا ۲۲ بهمن ماه را داده است، قولی که البته با توجه به افزایش واردات واکسن و ورود محموله‌های هفتگی به نظر می‌رسد، زودتر از موعد مقرر محقق شد و در واقع با واکسینه‌ کردن بخش قابل توجهی از جامعه، می‌توان کنترل بیماری را انتظار داشت، هرچند که حدی از پروتکل‌های بهداشتی همچنان بعد از واکسیناسیون هم باید تداوم یابد.


کد مطلب: 296122

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/296122/واکسن-فایزر-بلژیک-وارد-کشور-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir