کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رابیتس، فنس یا توری مش کدام یک بهتر می‌باشد؟

3 مهر 1400 ساعت 17:42

گروه کسب و کار: انواع توری‌های مختلفی در صنعت ساختمان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. سه مورد از پرکاربردترین آنها رابیتس، توری مش و فنس است. هر یک از این محصولات با مشخصات مخصوص به خود تولید می‌شوند.


در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به بررسی مشخصات آنها بپردازیم. در انتهای این مقاله شما خواهید توانست از میان این محصولات بهترین مورد را برای کاربری مد نظر خود انتخاب کنید. هم چنین می‌توانید استانداردهای ساخت هر یک از آنها را نیز بدانید.
هم چنین در انتهای این مقاله یکی از بهترین تولید کننده‌های این محصولات را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا در زمان خرید بتوانید شرایط خوبی را برای خود رقم بزنید.



رابیتس چیست و چه کاربردی دارد؟
یکی از مصالح پرکاربرد ساختمانی، رابیتس است. البته در اصطلاح عامیانه این محصول با عنوان راویز نیز شناخته می‌شود که تلفظ اشتباهی از آن بوده و بیشتر حالت عامیانه دارد. رابیتس یک شبکه فلزی است که با چشمه‌هایی با اندازه یکسان و یا اندازه‌های مختلف در برخی کاربردها تولید می‌شود. تعداد ستون‌ها و اندازه چشمه‌ها در شبکه این محصول اهمیت بسیار زیادی در کیفیت و مشخصات آن دارد که حتما کاربران باید به آن دقت داشته باشند.

از مهم ترین مزیت‌ها استفاده از رابیتس در صنعت ساختمان سازی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
•    استفاده از رابیتس برای گچ کاری سقف‌ها و دیوارها باعث می‌شود تا چسبندگی گچ بالاتر رفته و امکان ایجاد طرح‌های مختلف روی سقف ایجاد شود. هم چنین این مهم باعث بالاتر رفتن مقاومت گچ نیز می‌شود.
•    رابیتس یک محصول به هم پیوسته است که مقاومت بسیار زیادی هم در برابر نیروهای کششی و هم در برابر نیروهای برشی و خمشی دارد. از این رو می‌تواند باعث افزایش مقاومت سازهای بخشی از ساختمان نیز شود که در رابیتس در آن استفاده می‌گردد.
•    هم چنین استفاده از این محصول باعث می‌شود تا فرایند کار در گچ کاری ساختمان بسیار ساده‌تر و راحت‌تر شود. مجریانی که از رابیتس استفاده می‌نمایند، به خوبی با این مزیت رابیتس آشنا هستند.
البته به رابیتس کاربردهای دیگری به جز صنعت ساختمان نیز دارا است. از رابیتس می‌توان برای ساخت انواع قفس‌ها نیز استفاده کرد. هم چنین از این محصول می‌توان در مجسمه سازی نیز استفاده کرد. رابیتس نسبت به انواع توری‌ها مانند توری مش یا توری حصاری مقاومت و استحکام بیشتری داشته و ممکن است قیمت بالاتری نیز داشته باشد. دقت به مشخصات رابیتس از جمله تعداد ستون‌ها و اندازه چشمه‌ها در زمان خرید اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. هم چنین این محصول باید انعطاف پذیری قابل قبولی هم داشته باشد تا کیفیت نهایی کار با آن در ساختمان سازی بالاتر رود.



فنس چیست و چه کاربردی دارد؟
یکی دیگر از انواع توری‌های پرکاربرد در زندگی امروز بشر فنس می‌باشد. فنس کاربردهای زیادی دارد و با شرایط مختلفی نیز ساخته می‌شود. همین ابتدای امر باید گوشزد کنیم که هر کدام از انواع فنس‌ها با مشخصات مختلف برای کاربردهای متنوعی نیز استفاده می‌شود و نباید هر فنسی را در هر جایی استفاده کنید. کاربران آگاهی که تمایل دارند بر حسب نیاز برای خرید فنس اقدام کنند، بایستی اطلاعات کافی درباره آن کسب کرده و مطابق با اطلاعات موجود برای خرید خود اقدام نمایند.

•    جنس مفتول به کار گرفته شده برای تولید فنس می‌تواند یکی از مشخصات مهم براتی خرید این محصول باشد.
•    اندازه مفتول را نیز باید به عنوان یک گزینه مهم در این خرید مد نظر قرار داد.
•    اندازه شبکه‌ها و چشمه‌های فنس را نیز مطابق با شرایط کاربری خود در هنگام خرید در نظر بگیرید.
•    هم چنین حالت‌های مختلف بافت فنس نیز می‌تواند یکی از مشخصات مهم این محصول باشد.
فنس‌ها کاربرد زیادی دارند. از مهم ترین کاربردهای آن می‌توان به حضار کشی  و فنس کشی برای ایجاد امنیت در زمین‌های مسکونی، کشاورزی، باغ و... اشاره نمود. انتخاب فنس مناسب برای این کاربردها به عواملی همچون آب و هوای منطقه و محیطی که فنس در آن استفاده می‌شود، بستگی دارد. برای مثال فنس فولادی یکی از مقاوم ترین و با بیشتری طول عمر انواع فنس‌ها است که البته قیمت بسیار زیادی دارد. از این محصول بهتر است در آب و هوای خیلی شرجی که خطر زنگ زدگی زیادی وجود دارد، استفاده شود. در غیر این صورت ممکن است از نظر قیمتی و اقتصادی شرایط مناسبی برای خریدار ایجاد نشود.
هم چنین فنس‌ها را می‌توانید در جنس‌های دیگری مانند گالوانیزه گرم و سرد، گالوانیزه با روکش پی وی سی و... نیز تهیه کرد. جنس، ارتفاع، ابعاد چشمه‌ها و قطر مفتول نیز 4 مشخصه اصلی توری حصاری یا فنس برای قیمت گذاری این محصول است که با دقت به آنها می‌توانید قیمت محصول مورد نظر خود را بهینه تر کنید.
 
توری مش چیست و کاربردهای آن کدام است؟
یکی دیگر از انواع توری‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی، توری مش است. توری مش یک شبکه فولادی از ملیگردهای افقی و عمودی در کنار هم هستند که اتصال آنها به یکدیگر معمولا از طریق جوش انجام می‌شود. استفاده از میلگردهای با قطر قابل توجه و هم چنین اتصال آنها با جوش باعث شده تا مقاومت بسیار بالایی را در این محصول شاهد باشیم. توری مش در جنس‌های مختلفی از جمله موارد زیر ساخته می‌شود:
•    با استفاده از مفتول آهن
•    توری مش با مفتول سیاه
•    توری مش با مفتول گالوانیزه
این جنس‌ها ضخامت‌های مختلفی را نیز برای توری مش ایجاد می‌نمایند.
قیمت توری مش بیشتر بر اساس میزان وزن فلزات به کار گرفته شده در آن تعیین می‌شود. از این رو هر مشخصه ای که وزن آن را بالاتر ببرد، باعث بالاتر رفتن قیمت آن نیز خواهد شد. البته باید متذکر شویم که قیمت توری مش در مقایسه با سایر مصالح جایگزین برای آن بسیار مقرون به صرفه تر بوده و در نهایت این مهم باعث می‌شود تا هزینه‌های ساخت ساختمان‌ها کاهش یابد.



آهن تخفیف مرجع خرید انواع توری‌های صنعتی
مجموعه آهن تخفیف یکی از با سابقه ترین مجموعه‌های تولید کننده انواع توری صنعتی از جمله فنس, توری مش و رابیتس است که می‌توانید با خیال راحت از خدمات آنها برای خرید محصولات مورد نظر خود استفاده کنید. با ورود به سایت اینترنتی این مجموعه به آدرس www.ahantakhfif.com اطلاعات کاملی درباره شرایط تولید، مشخصات، کاربردها و البته قیمت هر یک از این محصولات به دست خواهید آورد. هم چنین می‌توانید تنوع بالایی از انواع این توری‌ها را نیز مشاهده کنید که برای استفاده در کاربردهای مختلف در نظر گرفته شده است.
از جمله بهترین خدمات این مجموعه ارائه خدمات مشاوره برای خرید هر یک از توری‌ها است. شما می‌توانید با تماس با شماره 02155511555  با مشاورین و متخصصین این مجموعه در تماس باشید و مشاوره‌های لازم برای خرید خود را نیز دریافت کنید. ارائه این محصولات به صورت مستقیم و با قیمت‌های مقرون به صرفه تر و هم چنین ایجاد بالاترین کیفیت برای ساخت و تولید آنها را نیز می‌توان از جمله سایر مزیت‌های خرید انواع رابیتس, توری مش و فنس در آهن تخفیف دانست.
 


کد مطلب: 296153

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/296153/رابیتس-فنس-یا-توری-مش-کدام-یک-بهتر-می-باشد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir