به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۲۹۶۱۷۵

مرگ یک زندانی دیگر در زندان‌ تهران بزرگ

امیرحسین حاتمی، شهروند ایلامی که در زندان جان خود را از دست داد
امیرحسین حاتمی، شهروند ایلامی که در زندان جان خود را از دست داد
گروه سیاسی: یک سایت خبری مدعی شد در روز شنبه، سوم مهرماه، یک شهروند ایلامی بر اثر «ضرب و شتم ماموران» در زندان فشافویه (تهران بزرگ) جان باخته است.
این سایت خبری که اخبار مناطق کُردنشین ایران را پوشش می‌دهد، هویت این شهروند را امیرحسین حاتمی، ۲۲ ساله، از توابع شهرستان سیروانِ استان ایلام اعلام کرده است. او در یکی از بازارهای تهران مشغول به‌کار بوده و چند روز پیش در پی درگیری با فردی دیگر بازداشت و به زندان فشافویه منتقل شده بود. یک منبع آگاه به هه‌نگاو گفته است که حاتمی «بر اثر برخورد باتوم به سرش» جان باخته است. بر پایه این گزارش، پدر حاتمی با گذشت سه روز از قتل فرزندش در زندان، تاکنون حاضر به تحویل جسد او نشده و گفته است تا زمانی که به‌ طور رسمی دلیل مرگ او را عنوان نکنند، «حاضر به این کار نیست».
هفته پیش هم خبر فوت ناگهانی شاهین ناصری، کارشناس بازرگانی و زندانی غیرسیاسی، در زندان بزرگ تهران منتشر شد که شهریور پارسال شهادت داده بود که در زمان حضور در اداره آگاهی شیراز «شاهد عینی شکنجه‌» بر نوید افکاری بوده است. اداره‌ کل زندان‌های استان تهران تاکنون درباره علت اصلی مرگ ناصری توضیحی نداده است. بسیاری مرگ ناگهان ناصری را «مشکوک» می‌دانند و برادرش به‌ نقل از دوستان این زندانی گفته است که او «در سلول انفرادی کشته شده است». مهرداد طالشی، جوان ۲۱ ساله اهل دیواندره، که جنازه او نیز چند روز پس از بازداشت در بهمن سال گذشته به خانواده‌اش تحویل داده شد و نیروی انتظامی علت مرگ او را «ایست قلبی» اعلام کرد. این در حالی است که پدر طالشی در پی فرصت کوتاهی که برای دیدن جسد او یافته بود، اعلام کرد که آثار ضرب و شتم را بر سر و گردن او دیده است.
شبکه حقوق بشر کردستان نیز اواخر اردیبهشت امسال اعلام کرده بود که یک زندانی متهم به جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان ارومیه با هویت امیر رضایی به دلیل ضربات باتوم بیهوش شده و به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده است. سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه، ۲۴ شهریور در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات ایران تاکنون در موردِ دست‌کم ۷۲ فردی که از ژانویه ۲۰۱۰ در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی جان خود را از دست داده‌اند، پاسخی نداده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها