کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراکز خرید ایروان برای خریدگردی در پایتخت ارمنستان

3 مهر 1400 ساعت 21:52

گروه کردشگری: ایروان یکی از بزرگ ترین شهرهای ارمنستان و پایتخت فرهنگی، اداری و صنعتی آن است. این شهر کهن با قدمت بالای خود یکی از مقاصد گردشگری در آسیا است.


همه ساله گردشگران زیادی از ایران و سایر نقاط جهان به منظور تماشای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ارمنستان راهی ایروان می‌شوند. به دلیل هم مرز بودن این کشور با کشور عزیزمان می‌توانید از مسیر زمینی هم به این شهر سفر کنید اما قطعا تهیه بلیط هواپیما تهران ایروان و تجربه یک سفر هوایی به اطمینان و سرعت سفرتان می‌افزاید.
خرید یادگاری و سوغاتی یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر هر سفری است. قطعا اگر به ایروان سفر کنید خرید از مراکز خرید مدرن و بزرگ آن قسمت جذابی از سفر شما را به خود اختصاص خواهد داد. بازارهای قدیمی و بازارچه‌های هفتگی جالبی هم در ایروان وجود دارد که می‌توانید صنایع دستی مردم ایروان را در آن ببینید و یادگاری‌های جالبی از میان آن‌ها تهیه کنید.
 
مرکز خرید دالما گاردن  Dalma Garden Mall
مرکز خرید دالما گاردن در سال ۲۰۱۲ توسط سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهور ارمنستان، تأسیس شده‌است. این مجموعه یکی از قدیمی ترین مراکز خرید شهر ایروان است. در این مجموعه انواع برندهای معروف مثل زارا، تاپ‌شاپ و پل اند بیر دارای نمایندگی هستند. علاوه برآن صدها مغازه از انواع پوشاک، لوازم آرایشی، کیف و کفش و اسباب بازی وجود دارد.
علاوه بر خرید در این مرکز می‌توانید از امکانات تفریحی مثل بولینگ و سینما و همچنین فست فود و رستوران استفاده کنید. برای رفاه حال مادران عزیز قسمتی برای رسیدگی به کودکان تعبیه شده که مادرها می‌توانند در این قسمت استراحت کرده و با آرامش به کودکانشان رسیدگی کنند.
در دالما گاردن می‌توانید اجناس عالی با قیمت مناسب پیدا کنید. البته بهترین زمان برای خرید از دالما گاردن ۱۵ جولای تا اواخر آگوست و ۱۰ ژانویه تا اواسط فوریه است. در این زمان می‌توانید اجناس مورد نیاز خود را با تخفیف در حراجی‌های دالما گاردن تهیه کنید.
 
مرکز خرید اسکادا  Escada Shopping Center
مرکز خرید اسکادا یکی از بازار‌های محبوب شهر ایروان است. این مرکز خرید در واقع یکی از شعبه‌های اسکادا، برند معروف آلمانی است. اسکادا تولید کننده انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه است که از کیفیت بالایی برخوردارند. امروزه اسکادا لباس ورزشی و کیف و کفش را هم به تولیدات خود افزوده است. در این مرکز خرید علاوه بر برند اسکادا می‌توانید لوازم آرایشی، لوازم خانه و مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری کنید.
 
مرکز خرید مترونوم ارمنستان  Metronome Shopping Center



یکی از مراکز خرید معروف ایروان مرکز خرید مترونوم است. این مرکز علاوه بر این که مجموعه ای بسیار عالی برای خرید از برندهای مطرح آمریکایی است محلی برای یک تفریح خانوادگی هم به شمار می‌رود. در این مجموعه سینما، رستوران، کافه و همچنین محلی برای بازی و تفریح کودکان نیز وجود دارد. در مرکز خرید مترونوم محلی برای تماشای نمایش‌های مد و فشن وجود دارد که قطعا برای شما جالب خواهد بود.
 
ایروان مال  Yerevan mall
یکی از مشهورترین و محبوب ترین مراکز خرید ایروان که در بین توریست‌ها بسیار شهرت دارد ایروان مال است. این مجموعه تجاری علاوه بر فروشگاه‌های متعدد شامل قسمت‌هایی برای تفریح و استراحت نیز هست. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده و تا کنون میزبان برندهای معروفی چون زارا، پول اند بیرو و... بوده است. در این مرکز خرید بزرگ هرچیزی که بخواهید می‌توانید پیدا کنید. از کیف و کفش تا عطر و ادکلن و لوازم برقی و اسباب بازی در این مرکز خرید وجود دارد.
همه ساله برنامه‌ها و قرعه کشی‌های زیادی در این مجموعه برپا می‌شود و اجناس آن‌ها شامل تخفیفات اخر سال و جمعه سیاه (Black Friday) معروف هم می‌شود. علاوه بر امکانات درجه یک و مغازه‌های متنوع، مجموعه ایروان مال دارای معماری جذابی است که تماشای آن قطعا برای هرکسی جالب خواهد بود.
 
ریو مال Rio Mall
اگر برای خرید پوشاک به ارمنستان سفر کرده اید و یا در طول سفر دوست دارید یک خرید خانوادگی داشته باشید حتما به ریو مال سر بزنید. ریو مال یک مرکز خرید دو طبقه است که بیشتر به برندهای پوشاک اختصاص دارد. در طبقه دیگر ریو مال هم می‌توانید به تفریح بپردازید چرا که شامل سینما، فودکورت و رستوران می‌شود.
 
روسیا مال  Rossia Mall
در لیست مراکز خرید محبوب ایروان روسیا مال را هم قطعا باید اضافه کرد. این مرکز خرید یک مجموعه مدرن و بزرگ است که دارای معماری چشم گیری است. معمولا برای خرید طلا و جواهرات به این مجموعه مراجعه می‌کنند. به جز جواهرات مغازه‌های متعدد دیگری هم در این مجموعه وجود دارد. انواع کیف و کفش، پوشاک و وسایل تزیینی را می‌توانید از این مرکز خرید ۷ طبقه تهیه کنید.



مانند هر مرکز خرید دیگری مجموعه روسیا مال هم شامل رستوران، کافی شاپ، محل بازی کودکان و... است که می‌توانید علاوه بر خرید لحظات خوشی را در این مجموعه بگذرانید. به دلیل نزدیکی به میدان جمهوری این مرکز یکی از مراکز خرید شلوغ ایروان به حساب می‌آید.
 در کنار مراکز خرید بزرگ و جدید با ساختمان‌های چند طبقه و امکانات بی نظیر سر زدن به بازارها و بازارچه‌های محلی که بوی قدمت و اصالت می‌دهند هم خالی از لطف نیست. اگر برای سفر به ارمنستان یک تور باتجربه و خوب انتخاب کرده باشید حتما گردش در یکی از این بازارهای سنتی در برنامه شما خواهد بود.
 
بازار ورنیساژ Vernissage
بازار ورنیساژ ارمنستان یکی از بازارهای سرباز و قدیمی ایروان است. این بازار در واقع فقط در آخر هفته‌ها یعنی شنبه و یکشنبه از ۱۰ صبح دایر است. محل این بازار سنتی و قدیمی در نزدیکی میدان جمهوری ایروان است.
 اگر برای خرید سوغاتی به این بازار سری بزنید حتما اجناس زیبا و دست ساز با قیمت‌های مناسب پیدا خواهید کرد. در این بازار انواع صنایع دستی مانند فرش‌های دست باف، وسایل چوبی و گلیم و همچنین اجناس قدیمی مثل ساز و جواهرات نقره دیده می‌شود. قطعا برای تهیه یک یادگاری زیبا و ارزشمند این بازار محل مناسبی است.
 
بازار بزرگ بنگلادش Bangladesh Market
بازار بنگلادش یک بازارچه قدیمی است که حال و هوای بازار خیابان‌های ارمنی را دارد. بازار بنگلادش بسیار بزرگ است و هرچیزی که بخواهید می‌توانید از آن تهیه کنید. در سوله بزرگی در قسمتی از بازار میوه و تره بار و محصولات کشاورزی فروخته می‌شود. اگر به دنبال اجناسی با قیمت مناسب هستید سرزدن به این بازارانتخاب خوبی است.
 
بازار سنتی گوم شوکای Gum Market
بازار گوم شوکای یکی دیگر از بازارهای قدیمی ارمنستان است که از گذشته مورد توجه بسیار بوده است. گوم شوگای در سمت جنوب مرکز شهر ایروان قرار دارد. این بازار علاوه بر اینکه محلی برای تهیه مایحتاج شماست زیبایی اصیل و تاریخی دارد که تماشای آن خارج از لطف نیست. نماهای هلالی شکل و طرح‌های طلایی رنگی که دیوارهای این بازار را تشکیل می‌دهد بسیار چشم نواز هستند.
در این بازار بیشتر کالاهای محلی و تولیدات خود مردم به فروش می‌رسد. در این بازارچه می‌توانید صنایع دستی، میوه‌های خشک، ظروف زیبا و انواع شیرینی و آجیل تهیه کنید. در گوم شوگای نانوایی‌هایی هم وجود دارد که می‌توانید نان‌های محلی ایروان را از آنجا تهیه کنید. این بازارچه زیبا علاوه بر محلی برای خرید قطعا یک جاذبه گردشگری زیبا هم به شمار می‌آید.
 
مراکز خرید و بازارهایی که نام بردیم تنها بخشی از تمامی مراکز خرید این شهر زیبا است. قطعا تعداد بازارهایی که می‌توانید برای خرید به آن‌ها مراجعه کنید بسیار است پس قبل از سفر با توجه به نیاز خود مراکز خرید را انتخاب کنید تا هنگام سفر سردرگم نشوید.
شهر ایروان چندین سال است که پذیرای گردشگران زیادی از سراسر نقاط جهان است. برای سفر به ایروان می‌توانید بلیط لحظه آخری یا اتوبوس تهیه کنید و سفری دلچسب را تجربه کنید. همراهی با یک تور مطمئن هم قطعا گزینه مناسبی برای سفر به ارمنستان خواهد بود.
 
 


کد مطلب: 296180

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/296180/مراکز-خرید-ایروان-خریدگردی-پایتخت-ارمنستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir