به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۲۹۶۲۵۵

به رسمیت شناختن طالبان در دستور کار نیست

به رسمیت شناختن طالبان در دستور کار نیست
گروه بین الملل: وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو تلاش می‌کند طالبان را ترغیب کند رفتاری «متمدنانه» در پیش بگیرند، و تاکید کرد که شناسایی این گروه افراطی فعلا مد نظر جامعه بین‌المللی نیست.
 اظهارات سرگئی لاوروف پس از آن مطرح شد که طالبان نماینده خود را برای سازمان ملل معرفی کرد و به دنبال کسب کرسی در این نهاد بین‌المللی است.
 لاوروف در حاشیه مجمع عمومی گفت: ما آن‌هایی را که اکنون در کابل قدرت را در دست گرفته‌اند، تشویق خواهیم کرد پس از عقب‌نشینی گروه‌های خارجی (از افغانستان)، به شکلی متمدنانه رفتار کنند.»
وزیر خارجه روسیه در ادامه همچنین تاکید کرد که جامعه بین‌المللی فعلا در نظر ندارد حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد، و گفت که این گزینه در حال حاضر و در مقطع کنونی روی میز قرار ندارد.
روسیه یکی از ۹ کشور عضو کمیته اعتبارنامه‌های سازمان ملل متحد است.
"امیر خان متقی"، وزیر خارجه طالبان افغانستان روز دوشنبه سهیل شاهین، سخنگوی دفتر این گروه در دوحه، قطر را به عنوان سفیر افغانستان در سازمان ملل معرفی کرد.
طالبان افغانستان ۱۵ اوت سال جاری میلادی و در پی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور آسیایی، کابل را تصرف کرده و اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان از این کشور فرار کرد.
غلام اسحاق زی، سفیر کنونی افغانستان در سازمان ملل که توسط طالبان برکنار شد خواستار تاییدیه مجدد پستش در سازمان ملل است.
روسیه یکی از ۹ عضو کمیته اعتبارسنجی سازمان ملل در کنار چین و آمریکا قرار است درباره ادعای کسب کرسی طالبان افغانستان در سازمان ملل اواخر سال جاری میلادی به گفت‌وگو بپردازد.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز گفته که تمایل طالبان افغانستان برای به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی تنها اهرمی برای اعمال فشار دیگر کشورها بر طالبان به منظور تشکیل دولتی فراگیر و احترام به حقوق بشر از جمله زنان در این کشور است.
برچسب ها: طالبان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها