به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۹۶۲۸۰

تمسخر محمود عباس توسط اسرائیل

تمسخر محمود عباس توسط اسرائیل
گروه بین الملل: وزیر جنگ اسرائیل ضرب الاجلی را که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای عقب نشینی تل‌آویو از مرزهای ۱۹۶۷ تعیین کرده، مورد تمسخر قرار داد.
 بنی گانتس، گفت، اصرار محمود عباس،  در دعوت به یک راه حل سیاسی خوب است اما اولتیماتومی داده و از درختی بالا رفته که پایین آمدن از آن دشوار است.
عباس در سخنرانی ضبط شده خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، اسرائیل تنها یک سال فرصت دارد از مرزهای ۱۹۶۷ عقب نشینی کند و اگر این کار را نکند دیگر تشکیلات خودگردان اسرائیل را در مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت نمی‌شناسد.وی افزود، فلسطینی‌ها در این یک سال آماده هستند تا مرزها را ترسیم و زیر نظر کمیته بین‌المللی چهارجانبه و مطابق با قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی به تمامی مسائل پایان دهند.
عباس این ضرب الاجل را به دلیل نبود چشم انداز سیاسی برای حل درگیری میان اسرائیل و فلسطین، توقف مذاکرات میان دو طرف از سال ۲۰۱۴ و تاکید نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل بر عدم تمایل به تشکیل کشور مستقل فلسطین در دوره نخست وزیری وی تعیین کرد.گانتس درمورد احتمال دیدار مجددش با عباس گفت: دیدارم با او به دلایل امنیتی و برای تضمین ثبات بود. اگر لازم باشد دوباره این کار را می‌کنم.گانتس و عباس اواخر ماه میلادی گذشته در رام الله با هم دیدار کردند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها