به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۲۹۶۲۸۷
به هیچ عنوان تزریق دو دوز واکسن کرونا دلیلی بر ماسک نزدن نیست

تاثیر واکسن در کاهش مرگ های کرونایی ثابت شده است

تاثیر واکسن در کاهش مرگ های کرونایی ثابت شده است
گروه جامعه:یک متخصص عفونی، ضمن انتقاد از جنبش‌های ضد واکسن در کشور گفت: در حال حاضر انواع واکسن‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و اثر گذاری همه آنها در برابر کرونا تایید شده است.شروین شکوهی، نسبت به بی توجهی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی هشدار داد و افزود: رعایت توصیه های پیشگیرانه کرونایی، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی مسئولیت و وظیفه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هر فردی که به کرونا مبتلا می شود می تواند چندین نفر دیگر را مبتلا کند، تاکید کرد: ممکن است از بین افرادیکه بیمار می کنیم فردی نتواند کرونا را تحمل کند ودر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست بدهد.
شکوهی با یادآوری این موضوع که کرونا به راحتی از فردی به فرد دیگری منتقل می شود ادامه داد: به طور غیر مستقیم دلیل اصلی بیشتر مرگ هایی که بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ اتفاق می افتد، افرادی هستند که توصیه ها را نادیده گرفته اند.

به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برخی افراد اصلاً به این موضوع حتی فکر هم نمی کنند که می توانند با ساده انگاری و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، با جان انسان ها بازی کنند.شکوهی با اشاره به این موضوع که هر فردی که به کرونا مبتلا می شود در صورت عدم رعایت قرنطینه و توصیه های بهداشتی به دلیل ماهیت سرایت پذیری سریع کرونا می تواند افراد زیادی را به این ویروس آلوده کند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که تعداد زیادی تاب و تحمل مبارزه با کرونا را ندارند و در بسیاری از موارد هم افراد زیادی تا سالها ممکن است با عوارض این بیماری دست و پنجه نرم کنند.

وی ادامه داد: در طول یکسال و اندی که از شیوع پاندمی کرونا می گذرد همه با عارضه های این بیماری آشنا هستند، برخی افراد بعد از مدتها هنوز با کمک دستگاههای اکسیژن رسان زندگی می کنند، شمار زیادی از مبتلایان حتی بعد از بهبودی فلج و برخی نیز دچار مشکلات قلبی و روحی روانی متعدد شده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: به هیچ عنوان تزریق دو دوز واکسن کووید ۱۹ دلیلی بر ماسک نزدن، مسافرت، مهمانی رفتن و مبتلا نشدن به کرونا نیست، واکسن فقط می تواند از وخیم شدن وضعیت مبتلایان و در ادامه کاهش مرگ و میر کرونایی اثر گذار باشد.شکوهی یادآوری کرد: واکسینه شدن در برابر کرونا و رعایت درست شیوه نامه ها با هدف کنترل کرونا یک وظیفه اجتماعی است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن انتقاد از جنبش‌های ضد واکسن در کشور، گفت: یکی از اهداف اصلی تزریق واکسن کاهش مرگ و میر و بستری‌های بدحال ناشی از ابتلا به ویروس کرونا است، در حال حاضر انواع واکسن‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و اثر گذاری همه این واکسن ها در برابر کرونا تایید شده.

متخصص عفونی افزود: نهضت ضد واکسن در برخی کشورهای دنیا هم وجود دارد ولی باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شرایط کشور ما و تحریم های ظالمانه ای که به کشور و مردم ما تحمیل شده باسایر کشورها متفاوت است، در حال حاضر واکسن ها با مشقت و دشواری های فراوانی تهیه و وارد کشورمی شود. کشورما با مسایل ویژه و پیچیده ای مثل افزایش مرگ و میرها روبرو است بنابراین کمک به کاهش بحران کرونا وظیفه تک تک آحاد جامعه است.شکوهی رعایت پروتکل های بهداشتی، واکسینه شدن در برابر کرونا و از همه مهم تر قرنطینه شدن افراد به محض مشاهده علائم را راهکاراصلی مقابله با کرونا ذکر کرد.
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها