به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۲۹۶۳۳۱

آسمان تهران و البرز غبارآلود شد

آسمان تهران و البرز غبارآلود شد
گروه جامعه: مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به خیزش گردوغبار در استان تهران و بخش‌هایی از استان البرز، از تداوم این شرایط تا بعدازظهر امروز (۴ مهر) خبر داد.صادق ضیاییان  ضمن بیان اینکه افزایش فشار هوا روی سواحل دریای خزر باعث افزایش شیو فشار روی منطقه شده است، اظهار کرد: این شرایط جوی باعث ایجاد بارندگی در سواحل دریای خزر و وزش باد شدید در شهر تهران و استان البرز شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرعت وزش باد در شهر تهران حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت و جهت آن غربی و شمال غربی گزارش شده است، گفت: براثر خیزش گردوغبار در شهر تهران دید افقی تا ۲۵۰۰ متر کاهش یافته و آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» در هوای ‌پایتخت افزایش پیدا کرده است.

به گفته مدیر کل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، غالب ‌پدیده گردوغبار، جنوب استان تهران و بخش‌هایی از استان البرز را در برگرفته است. انتظار داریم این شرایط تا بعدازظهر امروز (۴ مهر) تداوم داشته باشد و در صورت وزش باد بهبود یابد.

ضیاییان همچنین با بیان اینکه امروز (۴ مهر) در غرب ایلام، جنوب و غرب خوزستان، جنوب سمنان، شمال و شرق خراسان رضوی شرایط جوی مشابهی برقرار است، گفت: این شرایط فردا ( ۵ مهر) برای  شرق خراسان رضوی، نوار شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا،براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،  آلاینده شاخص هوای ‌پایتخت هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» با میانگین ۱۲۰ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.
برچسب ها: آلودگی هوا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها