به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۲۹۶۳۳۴

به دختران بها دهند، کارهای بزرگی می‌کنند

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با کسب دو پیروزی مقابل تیم‌های بنگلادش و اردن برای اولین بار به دور اصلی این رقابت‌ها صعود کرد. مرحله نهایی هم از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن به میزبانی هند و با حضور ۱۲ تیم برتر آسیا برگزار می‌شود.
به دختران بها دهند، کارهای بزرگی می‌کنند
مرضیه جعفری، مربی فوتبال در مورد عملکرد تیم  ملی در این رقابت‌ها به  ایسنا گفت: فکر می‌کنم ایرانی‌ها غیرتی دارند که در کمتر کشوری وجود دارد که با وجود این غیرت همیشه نسبت به  بقیه تیم‌ها امتیاز مثبت‌تری داشته‌ایم. بازیکنان خیلی با غیرت و خوب بازی کردند و همدل بودند. فکر می‌کنم همین غیرت باعث چنین اتفاقی شد.او افزود: فدراسیون باید بها دادن به این تیم را ادامه بدهد تا روند بهبود بازیکنان ادامه‌دار باشد. در حال حاضر بازیکنان خیلی خوبی داریم و فکر می‌کنم که این نسل طلایی فوتبال زنان ما است.

جعفری در مورد عملکرد خوب زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی گفت: زهره خوش قلب و زحمت کشیده است. از این بازیکنان زیاد داریم. زهره هم برای فوتبالش زحمت کشیده و خدا  جواب زحماتش را داد. کادر فنی خوبی هم داریم. خانم مریم ایراندوست خیلی زحمت کشید و تمام وقتش  را برای  تیم ملی  گذاشت. دعای مردم هم همراه  تیم بود و کمک کرد.

او با بیان این که صعود تیم  ملی به  جام ملت‌ها در آینده فوتبال زنان  تاثیرگذار است، افزود: باید نشان  بدهیم که پتانسیل داریم و نتیجه‌ای  که کسب شد، نشان داد که اگر به دختران فوتبالیست  بها داده شود، کارهای بزرگی  انجام می‌دهند.

این مربی فوتبال به لزوم برنامه‌ریزی دقیق  برای حضور تیم ملی در مرحله نهایی اشاره و بیان کرد: باید برنامه خوبی داشته باشیم.   خوشبختانه لیگ هم شروع می‌شود و بازیکنان به آمادگی خوبی می‌رسند. باید بین  لیگ هم اردوهای  خوبی برگزار شود که بازیکنان به هماهنگی بیشتری برسند تا در مرحله نهایی هم حرفی برای  گفتن داشته باشیم.

جعفری در مورد ارزیابی خود از  رقابت ایران با ۱۱ تیم برتر آسیا در مرحله نهایی گفت: ایرانیان  ثابت کرده‌اند که می‌توانند البته از نظر فنی کار  زیادی داریم اما می‌توانیم بهتر باشیم و حریف قدر و گردن کلفتی برای تیم‌های دیگر محسوب شویم.
مرجع : ایسنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها