به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۲۹۶۳۵۲

انگلیس به دنبال حذف چین از پروژه‌های خود

انگلیس به دنبال حذف چین از پروژه‌های خود
گروه بین الملل: روزنامه گاردین انگلیس گزارش کرد، این کشور در آستانه انعقاد توافقی است که به موجب آن شرکت دولتی انرژی هسته‌ای چین موسوم به "گروه نیروی هسته‌ای کل چین" (CGN) از مشارکت در ساختیک نیروگاه هسته‌ای جدید کنار گذاشته می‌شود.
این روزنامه نوشت انگلیس به دنبال گرفتن سهم در پروژه ۲۰ میلیارد پوندی (۲۷.۴ میلیارد دلاری) ساخت نیروگاه هسته‌ای Sizewell C در منطقه سافولک در شرق انگلیس به همراه شرکت EDF  فرانسه است.
گاردین نوشت، این اتفاق منجر به این خواهد شد که شرکت چینی CGN که هم اکنون در پروژه Sizewell میزان ۲۰ درصد سهم دارد از این پروژه کنار گذاشته شود و برنامه‌های مربوط به این اقدام احتمالا ماه آینده میلادی اعلام خواهند شد. دو شرکت CGN و EDF از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند.
یک سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به گزارش این نشریه گفت: انرژی هسته‌ای نقشی کلیدی همچنان که ما در تلاش برای کاستن از اتکایمان به سوختهای فسیلی و مواجهه با قیمتهای متغیر جهانی گاز هستیم، ایفا می‌کند.
این سخنگو ادامه داد: شرکت CGN در پروژه Sizewell C هم اکنون و تا زمان تصمیم نهایی دولت در قبال سرمایه گذاری سهامدار است.  مذاکرات در دست انجام هستند و هیچ تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.
فایننشال تایمز در ماه ژوئیه گزارش داد انگلیس به دنبال راه‌هایی برای حذف شرکت چینی CGN از تمامی پروژه های جدید آینده در حوزه انرژی است.
روز جمعه نشریه تایمز لندن هم گزارش کرد انگلیس در حال مذاکره با شرکت وستینگهاوس از شرکتهای تخصصی آمریکایی حوزه راکتور هسته‌ای، در خصوص ساخت یک نیروگاه اتمی جدید در ولز است.
این پروژه علاوه بر دومین نیروگاه هسته‌ای در هینکلی پوینت ، سامرست ، که در دست ساخت است و پیشنهاد ایجاد یک راکتور جدید در سیزول، سافولک ، که در مرحله پیشرفته برنامه ریزی قرار دارد، خواهد بود. در صورت اجرایی شدن نیروگاه جدید می‌تواند برق کافی برای تامین انرژی بیش از شش میلیون خانه تولید کند و می تواند در اواسط دهه 2030 به بهره برداری برسد.
ساندی تایمز نوشت: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از ساخت نسل جدید رآکتورهای هسته‌ای تا سال ۲۰۵۰ در این کشور حمایت می‌کند.
روزنامه مذکور ادعا کرده است که وزرای کابینه به تغییر تمرکز به سمت قدرت هسته‌ای چراغ سبز نشان داده‌اند و رولزرویس در همین زمینه قرار است حداقل ۱۶ نیروگاه هسته‌ای بسازد.
برچسب ها: انگلیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها