به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۹۶۳۸۵
یک کیلو شهاب‌سنگ ۲ میلیارد!

فروش آنلاین شهاب سنگ در ایران

فروش آنلاین شهاب سنگ در ایران
گروه اقتصادی: هرساله تعداد کمی شهاب سنگ به سطح زمین برخورد می‌کند و از این تعداد تنها چند عدد به دست دانشمندان می‌رسد. با این حال به نظر می‌رسد تعداد شهاب‌سنگ‌هایی که سایت‌هایی چون دیوار و شیپور آگهی شده، بیشتر از کل شهاب‌سنگ‌هایی است که سالانه به زمین می‌رسد.اما فروشندگان ادعا می‌کنند شهاب سنگ را با ضمانت اصل بودن و داشتن شناسنامه می‌فروشند. البته با قیمت‌های بسیار متنوع و گاهی نجومی.

یک کیلو شهاب‌ سنگ‌ چند؟
قیمت شهاب‌سنگ‌های آگهی شده متغیر است، از یک میلیون تا دو میلیارد تومان! برخی از آگهی‌کنندگان گفته‌اند شهاب سنگی که می‌فروشند اصل است و حتی گفته‌اند «معامله بعد از صحت شهاب سنگ‌ بودن» انجام می‌شود.یکی می‌گوید شهاب سنگ الماسی دارد و قیمت آن، دو میلیارد تومان است و دیگری قیمت را ۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرده اما گفته شهاب سنگ بدون شناسنامه است. برخی می‌گویند شهاب‌سنگ آنها آهنی است و قدرت جذب آهن دارد و همین دلیل اصل بودن آن است.

اما برخی ازشهاب‌سنگ‌ها هم شناسنامه دارند. به گفته یکی از فروشندگان «این شهاب سنگ‎‌ها دارای شناسنامه‌ معتبر از دانشگاه خوارزمی هستند.» این در حالی است که به گفته کارشناسان این عرصه تاکنون تنها اصالت ۱۰۰ شهاب سنگ در ایران مورد تایید قرار گرفته است. پس به نظر می‌رسد داشتن شناسنامه از دانشگاه برای فروش راحت‌تر است.

سنگ‌های زیادی به عنوان شهاب‌سنگ یا الماس و یا یاقوت در این سایت‌ها مورد فروش قرار گرفته که هیچ‌گونه اعتباری ندارد. برخی از این شهاب سنگ‌ها حتی با قیمت‌های میلیاردی معامله می‌شوند مانند شهاب‌سنگ‌های مریخی یا شهاب‌سنگ‌های ماه که ظاهرا قیمت بیشتری دارند.
ماجرای شهاب‌سنگ‌های فروشی چیست؟
 
 
براساس گزارش‌های به دست آمده بیشتر شهاب‌سنگ‎‌هایی که به زمین برخورد می‌کنند، شهاب‌سنگ‌های از نوع کندریتی هستند که به‌دلیل فراوان بودن آن‌ها، ارزش چندانی ندارند. بنابراین این که سنگی شهاب‌سنگ باشد، لزوما به معنی قیمتی‌بودن آن نیست.

به نظر می‌رسد خرید و فروش شهاب سنگ در جهان مورد توجه قرار گرفته و به نوعی تجارت تبدیل شده است. از قطعه‌های ریز شهاب‌سنگ‌ها برای ساختن گردنبند، انگشتر و سایر وسایل تزیینی استفاده می‌شودو قطعه‌های‌ بزرگ‌تر مورد توجه کلکسیون‌دارها این حوزه قرار دارد.یک شهاب‌سنگ تیکه‌ای از بقایای جامانده از جرم‌هایی مانند سیاره‌های دنباله‌دار و سیارک‌ها است که در اصل در فضا شکل گرفته و توانسته پس از گذر از جو و تحمل اصحکاک، بر روی سطح زمین یا یک سیاره‌‌های دیگر فرود بیاید.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: شهاب سنگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها