به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۲۹۶۴۰
آیت‌الله غرویان: جبهه پایداری ارزشی برای رای مردم قائل نیست

نباید امور حساس به پایداری‌ها سپرده شود

گروه سياسي: پس از انتخابات ریاست جمهوری در کنار واژه «اعتدال» کلمه دیگری نیز وارد ادبیات سیاسی ایران شد که همان «افراطیون» بود. هر چند که این کلمات پیش از این نیز کاربرد داشتند اما طی چند ماه گذشته معنایی جدید پیدا کردند. طی این مدت بحث‌هایی در خصوص کیفیت عملکرد و آثار فعالیت‌های جریان موسوم به افراطی در کشورمان صورت گرفته‌اند.
نباید امور حساس به پایداری‌ها سپرده شود
«افراطیون» عموما به فعالین سیاسی گروه موسوم به جبهه پایداری و نزدیکان آیت‌الله مصباح یزدی اطلاق می‌شود. تحلیلگران معقدند این جریان قصد دارد که در دولت اعتدال هم برخی از نیروهای خود را در استانداری‌ها و فرمانداری‌های نقاط پرجمعیت کشور نگه دارد و در برخی موارد موفقیت‌هایی نیز نصیب این گروه شده ‌است. آیت‌الله محسن غرویان از اساتید حوزه علمیه قم است که پیش از این دارای روابط نزدیکی با این جریان بود. وی معتقد است که نباید کارهای حساس به این افراد سپرده شود. استاد حوزه علمیه قم به سايت «سلام نو» گفت: پیش از این نیز گفته بودم که دولت باید از نیرو‌هایی استفاده کند که در پی بر آورده ساختن مطالبات مردم باشند. مطالبات مردم نیز‌‌ همان گونه که خود آن‌ها در انتخابات نشان دادند اعتدال و عقلانیت است.

تفکر جبهه پایداری نسبتی با اعتدال ندارد

آیت‌الله غرویان ادامه داد: وزارت کشور در ساختار خود باید از افرادی بهره بگیرد که در پی تحقق مطالبات اکثریت مردم باشند و در صورتی که برخی به دنبال آن باشند که به هر دلیلی در مسیر حرکت دولت مانع تراشی کنند، وزارت کشور نباید از آن‌ها در بدنهٔ خود استفاده کند. زیرا این افراد مقبول ملت نیستند.

وی افزود: باید از افرادی در این وزارتخانه بهره برد که هماهنگ با دولت عمل کنند. با‌شناختی هم که من از جبههٔ پایداری و تئورسین‌های آن دارم به جرات می‌توانم بگویم که آن‌ها از لحاظ ساختار فکری نسبتی با اعتدال ندارند و در تندروی شهرهٔ عام و خاص هستند. در حقیقت این‌ها چهره‌هایی هستند که مصداق بارز افراط بوده و نباید کار‌های حساس به آن‌ها سپرده شود.

سایر گروه‌های سیاسی رویارویی کنند
آیت الله غرویان گفت: بنده آقای روحانی را شخص با تدبیری می‌دانم که حرکتی توام با اخلاق، فهم و ادب دارد و به عقیده بنده هرجایی که وزارت کشور و یا هر وزارت دیگری از مسیری که می‌باید توسط دولت طی شود انحراف پیدا کرد، آقای روحانی باید به سرعت مداخله کند و جلوی مسیر انحراف را بگیرد. این پژوهشگر دینی ادامه داد: سایر گروه‌های سیاسی نیز اگر برایشان محرز شده که یک جناح افراطی مشغول نفوذ است و قصد جلوگیری از حرکت در مسیر اعتدال را دارد، باید با آن جریان افراطی رویارویی کنند. به عقیده بنده تمامی جناح‌های سیاسی باید افکار خود را با روحانی هماهنگ کنند زیرا خواست ملت از آن‌ها این چنین است.

جبهه پایداری ارزشی برای رای مردم قائل نیست

آیت الله غرویان گفت: بنده معتقدم که وزیر کشور باید از افراد معتدل و همسو با رئیس جمهور استفاده کند. البته امکان آن نیز وجود دارد که در جبهه پایداری فرد معتدلی هم وجود داشته باشد که در آن صورت استفاده از این شخص اشکالی نخواهد داشت. وی تاکید کرد: با‌شناختی که از بزرگان جبهه پایداری دارم می‌دانم که آن‌ها اعتباری برای رای مردم و اکثریت ملت قائل نیستند و خودشان را معیار همه چیز می‌دانند. بنده یک تعبیری برای آن‌ها به کار می‌برم و آن تعبیر این است که اعضای جبهه پایداری خود را خدای علم و فهم می‌دانند که این مساله خطرناکیست و آن‌ها مانع بزرگی در برابر حرکت دولت خواهند بود.

تندرو‌ها در انتخابات مجلس توفیقی به عمل نخواهند آورد
این مدرس حوزه اظهار کرد: مردم در انتخابات ۲۴ خرداد نشان دادند که انتخابات مجلس را نیز با‌‌ همان تفکر و دیدگاهی برگزار خواهند کرد. تندرو‌ها شانسی برای پیروزی در انتخابات مجلس نخواهند داشت، مگر اینکه با چهره‌ای دیگر وارد این انتخابات شوند. وی در پایان با اشاره به دیدار‌های اخیر گروه پایداری با آیت‌الله جنتی گفت: طبیعتا هر جناحی تلاش می‌کند تا از هر طریق ممکن نفوذ خود را افزایش دهد و به اهداف خود برسد، جبهه پایداری نیز تلاش می‌کند در شورای نگهبان و مجلس نفوذ کند تا مسیر انتخابات را به سمت اهداف خود تغییر دهد اما در ‌‌نهایت این مردم هستند که باید هوشیار باشند.

ج....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ۱۲:۳۱
بی ارزشی به رای مردم.عناد وسرکشی است. علما بفرمایند مرتد کیست؟ (201709)
سید صلاح الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ۱۲:۵۳
بهارجان عزیزم قبول دارم ایشون حرفش درسته و خیلی هم به مذاقت خوش اومده اما دلیل نمیشه ایت الله کنیشون....ایشون حجة الاسلام بودن...الان والمسلمین اضافه شد میشن حجة الاسلام والمسلمین.ایت الله نیستن لطفا هنوانه زیر بغلشان نذار یقینا خود ایشون هم علاقه ای به این لقب بازی ها ندارن.
بازم ممنون بهار جان دلبندم (201714)
.......
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ۱۳:۴۲
حالا در 10روز بهمن چه دارید به مردم بگویید؟ (201721)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ۱۴:۴۱
قشنگ فرمودند جناب اقای غروی .. . . اینها سرشون را عین کبک در برف کرده و جایی را نمیبینند ..دیدن دبیر شورای نگهبان از دید انها منزلت است و از ما نگاهی ملتمسانه به انتخابات اینده .... (201727)
بستنی فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ۱۷:۱۱
اینها پایداری در برابر دشمن رو با پایداری دربرابرملت اشتباه گرفتند (201746)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ۲۲:۰۰
اینها رنگشون فرقی نمیکنه همشون سروته یه کرباسند
لطفأ دست از سر کچل مردم بزرگ ایران بردارید (201789)