به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۲۹۶۴۰۹

طالبان خانه‌های شیعیان را آتش زد

طالبان خانه‌های شیعیان را آتش زد
گروه بین الملل: طالبان برای شیعیان هزاره در دایکندی و گیزاب ضرب الاجل تعیین کرده و خانه‌های برخی از آنان را به آتش کشیده است.در ادامه سیاست‌های قوم‌محور طالبان، این گروه با سوزاندن خانه‌های مردم هزاره، آن‌ها را وادار به کوچ اجباری می‌کند.
 بیش از ۸۰۰ خانواده در شهرستان‌های گیزاب و پاتوی ولایت دایکندی، از سوی مقامات محلی طالبان دستور کوچ اجباری دریافت کرده‌اند.تاکنون ۴۰۰ خانواده در روستای کندیر شهرستان گیزاب خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و ساکنان ۱۵ روستای دیگر برای تخلیه خانه‌های خود ضرب‌الاجل دریافت کرده‌اند. ساکنان روستا‌هایی که به اجبار باید خانه‌هاشان را ترک کنند، از قوم هزاره و پیرو مذهب شیعه هستند.

 به رسمیت شناختن دولت طالبان غیرممکن است
 وزیر خارجه ایتالیا گفت که حکومت طالبان در افغانستان قابل شناسایی نیست و از کشورهای جهان خواسته از سقوط مالی افغانستان که منجر به مهاجرت دسته جمعی افغان‌ها می‌شود جلوگیری کنند.ایتالیا ریاست دوره ای گروه ۲۰ را بر عهده دارد و به دنبال میزبانی اجلاس ویژه ای در مورد افغانستان است.
لوئیجی دی مایو  گفت: به دلیل حضور ۱۷ تروریست در میان وزرا و ادامه نقض حقوق بشر زنان و دختران در افغانستان، به رسمیت شناخته شدن دولت طالبان غیرممکن است. اما مردم افغانستان باید حمایت مالی را که پس از به دست گرفتن قدرت طالبان در ماه گذشته متوقف شده بود، دریافت کنند.وزیر خارجه ایتالیا ادامه داد: "آنها(طالبان) نمی‌توانند پس از مدتی حقوق‌ها را بپردازند . ما به وضوح باید تلاش کنیم تا از سقوط افغانستان از داخل و جریان بی رویه مهاجرت جلوگیری کنیم؛مساله‌ای که می‌تواند اوضاع کشورهای همسایه را بی ثبات کند."
وی گفت: "راه‌هایی برای اطمینان از حمایت مالی بدون ارائه پول به طالبان وجود دارد. ما همچنین قبول داریم که بخشی از کمک‌های بشردوستانه باید به حمایت از زنان و دختران افغان اختصاص یابد."دی مایو تاکید کرد که کشورهای گروه ۲۰ با همسایگان افغانستان متعهد شده‌اند تا با تروریسم مبارزه کرده و از حقوق بشر دفاع کنند.وی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ ملاقات رهبران گروه ۲۰ برای بحث در مورد افغانستان را تعیین کرده یا خیر گفت که این نشست در هفته های آینده برگزار می‌شود.




 
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها