به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۲۹۶۴۵۸

انواع روش های از بین بردن خط و خش خودرو

گروه فناوری:  بسیاری از افرادی که علاقه به خودرو دارند، با دیدن خراشی بر روی آن آزرده خاطر می شوند؛
انواع روش های از بین بردن خط و خش خودرو
به طور کلی وجود خط و خش روی بدنه خودرو ظاهر خودرو را خراب می کند و آزار دهنده می باشد. بعضی از خطوط به قدری عمیق هست که دیگر کاری در موردشون نمیشه کرد ولی در بیشتر خطوط موجود بر بدنه خودرو راه هایی وجود دارد که بتوان  آنها را از بین برد و یا اثر ظاهری شون را کمتر کرد.
اکنون قصد داریم همه چیز را در مورد انواع خط و خش‌هایی که روی خودرو می افتد را بررسی کنیم. هر نوع  رفع آسیب بدنه متفاوت است و برخی از آنها را در این گزارش بررسی خواهیم کرد. 
یکی از راه‌های از بین بردن خراش‌های عمیق بوجود آمده بر روی اتومبیل‌ها لیسه‌گیری است. لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی بخشی از عمل خشگیری بدنه یک اتومبیل است.  به صورت معمول پوسته بدنه اتومبیل‌ها از سه لایه فلز تشکیل شده‌اند و اگر خط و خش روی بدنه خودرو فقط لایه اول را دچار آسیب کرده باشد، به این نوع خط و خش، خراش سطحی می‌گویند.
 
67.jpg
 
اگر به خراش بوجود آمده به عمق لایه‌های دوم و سوم برسد، خراش عمیق است. رفع هر کدام از انواع خراش‌های بدنه خودرو، راه و روش مخصوص خودش را دارد.
خراش‌ها بین مواردی که به سختی قابل مشاهده هستند تا عمیق متفاوت است و در ۳ نوع خراش سطحی، خراش سطح 2 و خراش عمیق متمایز می‌شود.
خط و خش شفاف: همانطور که همه می‌دانیم یک لایه بسیار نازک روی بدنه خودرو وجود دارد که رنگ خودرو را در برابر مسائل محیطی مانند قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید، باران اسیدی، گرد و غبار و ... محافظت می‌کند.
 
69.jpg
 
خراش پرایمر (Primer): پرایمر محافظ دیگری است که تولیدکنندگان به بدنه خودرو می زنند تا سطح روی آن درخشان و صاف به نظر برسد. اگر خراش‌های خودرو لایه اولیه را از بین ببرد، به لایه پرایمر می رسد و اگر این سطح، آسیب دیده باشد، رنگ بدنه خراب می‌شود و اگر اقدامات حفاظتی به موقع انجام نشود، احتمال رنگ پریدگی وجود دارد.  این کار به زمان و تخصص بیشتری نیاز دارد و توصیه می‌شود کل قسمت را رنگ کنید تا از تفاوت ناهموار رنگ جلوگیری شود.
 
خراش رنگ: وقتی یک خراشیدگی آنقدر شدید باشد که بتوانید ورقه فلزی را در زیر لایه‌ها ببینید، تعمیر آن واقعا سخت است. اگر کسی بخواهد با استفاده از سنگ، کلید یا هر وسیله تیز دیگر، یا هنگام تصادف، اتومبیل را مشکل دار کند، این نوع خراش‌ ایجاد می‌شود. توصیه می‌شود در اسرع وقت اقدامات اصلاحی را انجام دهید تا از هرگونه علت اصلی دیگر جلوگیری شود.
 
68.jpg
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها