به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۲۹۶۵۰۱

طالبان علیه تاجیکستان اعلان جنگ می‌کند؟

طالبان علیه تاجیکستان اعلان جنگ می‌کند؟
گروه بین الملل: معاون نخست‌وزیر دولت موقت طالبان در گفتگویی تاجیکستان را به دخالت در امور داخلی افغانستان متهم کرد و گفت که در صورت تکرار این دخالت‌ها، طالبان پاسخ این دخالت ها را خواهد داد.
ملا عبدالغنی برادر در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که آن‌ها به هیچ یک از کشورهای همسایه افغانستان اجازه نمی‌دهند در این کشور «دست به اختلاف‌افکنی فرقه‌ای و نژادی» بزنند.
پیشتر امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای برای جلوگیری از گسترش احتمالی گروه‌های تروریستی، پیشنهاد ایجاد «کمربند امنیتی» اطراف افغانستان را مطرح کرده بود.او همچنین در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان شده بود.عبدالغنی برادر در حالی از تاجیکستان انتقاد کرده که پاکستان و ترکیه نیز در خصوص چگونگی اداره افغانستان پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند اما او به این کشورها اشاره‌ای نکرده است.با این حال او ابراز امیدواری کرده است که چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نقش فعالی در افغانستان بازی کند. عبدالغنی برادر همچنین با سپاس از نقش قطر در میانجیگری میان گروه‌های افغانستان، از دوحه خواست به ارسال کمک‌های بشردوستانه اش به کابل ادامه دهد.
او بر این نظر است که جامعه جهانی برای مبارزه علیه تروریسم و قاچاق مواد مخدر باید دولت طالبان را به رسمیت بشناسد.

 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها