به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۲۹۶۵۴۰

فایزر: سال آینده به زندگی عادی بازمی‌گردیم

گروه علمی: مدیرعامل شرکت آمریکایی فایزر می‌گوید به نظر او حتی با وجود احتمال تداوم ظهور سویه‌های جدید کروناویروس زندگی در یک سال آینده به حالت عادی بازخواهد گشت.
فایزر: سال آینده به زندگی عادی بازمی‌گردیم
آلبرت بورلا، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا گفت: «به نظر من در طول یک سال خواهیم توانست به زندگی عادی بازگردیم. البته این پیش‌بینی به معنای آن نیست که سویه‌های جدید ویروس ظهور نخواهند کرد یا خواهیم توانست بدون واکسیناسیون زندگی کنیم.»
این اظهارات مدیر عامل شرکت فایزر در هنگامی منتشر می‌شود که هفته پیش نیز استفان بانسل، مدیر عامل شرکت مدرنا پیش‌بینی کرد پاندمی کرونا «در طول یک سال» پایان خواهند یافت. بورلا در مصاحبه‌اش با ای‌بی‌سی گفت که به نظر او احتمالا واکسیناسیون سالانه برای مقابله با سویه‌های جدید جهش‌یافته کرونا که در سراسر جهان ظهار می‌شوند، ضروری خواهد بود. او گفت: «محتمل‌ترین سناریو از نظر من- با توجه به اینکه ویروس در سراسر جهان انتشار یافته است- این است که به طور مداوم شاهد ظهور سویه‌ها جدید آن باشیم و لازم خواهد بود که هر سال واکسن‌های را بزنیم که اثربخشی دست کم یکساله خواهند داشت. به نظ من محتمال‌ترین سناریو نیاز به واکسیناسیون سالانه است.» سازمان غذا و داروی آمریکا هفته پیش تزریق دوز سوم یادآور واکسن فایزر را برای افراد بالای ۶۵ سال، افراد در معرض خطر بیماری شدید کووید-۱۹ از جمله به علت داشتن بیماری‌ زمینه‌ای  و افراد در معرض خطر بالای تماس با ویروس به علت محل زندگی یا کارشان را تایید کرد. این هفته همچنین اعلام شد که شمار مرگ‌های ناشی از کرونا در آمریکا از مجموع مرگ‌های ناشی پاندمی آنفلوانزای سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ پیشی گرفته است.

فایزر بررسی یک داروی خوراکی پیشگیری از کرونا را آغاز می‌کند
شرکت فایزر می‌گوید یک بررسی بزرگ برای آزمایش یک داروی ضدویروسی خوراکی را برای پیشگیری از کووید-۱۹ در میان افراد قرارگرفته در معرض ویروس کرونا آغاز کرده است. به گزارش رویترز، شرکت فایزر و شرکت‌های دارویی رقیبش از جمله شرکت آمریکایی مرک و شرکت سوئیسی روش در حال رقابت برای ساختن یک قرص ضد ویروسی هستند که به آسانی قابل‌مصرف باشد. این کارآزمایی بالینی مرحله میانی تا نهایی داروی PF-07321332 شرکت فایزر در ۲۶۶۰ فرد داوطلب بزرگسال سالم ۱۸ ساله و بالاتر آزمایش خواهد کرد که در خانوارشان فردی مبتلا با عفونت ثابت‌شده علامت‌دار کووید-۱۹ حضور دارد.
این داروی تجربی که برای مهار کردن یک آنزیم کلیدی مورد نیاز برای تکثیر کروناویروس لازم است، طراحی شده است، در این کارآزمایی به همراه دوز پایین داروی ریتوناویر، یک داروی قدیمی‌تر مورد استفاده برای درمان عفونت اچ‌آی‌وی تجویز خواهد شد. در حال حاضر فقط داروی رمدسیویر ساخت شرکت گیلئاد که به طور داخل‌وریدی تجویز می‌شود، در آمریکا برای درمان ضدویروسی کرونا مجوز گرفته است. شرکت فایزر همچنین یک بررسی دیگر درباره داروی تجربی PF-07321332 را در بیماران کووید-۱۹ بزرگسال علامت‌دار غیربستری شروع کرده است. شرکت مرک و شرکت همکارش، ریجبک بیوتراپیوتیکز نیز کارآزمایی مرحله نهایی داروی تجربی‌شان به نام مولناپیرواویر را برای پیشگیری از عفونت کووید-۱۹ آغاز کرده‌اند. مولناپیراویرو همچنین در حال بررسی در یک کارآزمایی دیگر مرحله نهایی در بیماران غیربستری است تا معلوم شود آیا خطر بستری شدن یا مرگ را کاهش می‌دهد یا نه.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها