کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گرماتاب در چه مکانهایی امکان نصب دارد؟

6 مهر 1400 ساعت 9:42

گروه کسب و کار:


هیتر گرماتاب در سالنهای صنعتی
در سالنهای صنعتی، همواره نقاط نزدیک به کف (مساحت سالن) جهت تامین گرمایش مد نظر میباشد.  باز و بسته شدن درب سالن، ارتفاع زیاد سقف و عدم نیاز به تامین گرمایش کل مساحت سالن از مواردی است که تامین گرمایش را با دشواری مواجه می‌سازد. هیتر تابشی گرماتاب، گرمایش را از طریق انتقال حرارت تابشی در سطح سالن و نقاط نزدیک به کف فراهم مینماید. این در حالی است که تامین گرمایش با استفاده از سامانه‌های هوای گرم مانند بخاری‌ها، ابتدا هوای سالن را گرم نموده و به جهت اینکه هوای گرم سبک می‌باشد تجمع هوای گرم در زیر سقف سالنها بوده و انرژی زیادی را تلف می‌نماید.
 

 
بخاری گرماتاب در فضاهای باز رستورانها و ویلاها
تامین گرمایش فضای باز مانند رستوران، تراس، آلاچیق، روف گاردن، پیاده رو با استفاده از بخاری‌های زمینی، نه تنها بهینه نیست بلکه هیچ کنترلی بر سمت و سوی حرکت جریان هوای گرم وجود نداشته و به علت پخش هوای گرم در محیط، هیچ گاه آسایش حرارتی ایجاد نخواهد شد. وزش باد در آن نقشی تعیین کننده دارد. در تامین گرمایش فضاهای باز، میبایست از روشهایی استفاده نمود تا همانند خورشید، گرما به صورت امواج تابشی به سطح بدن افراد و اجسام منتقل گردد. هیتر گرماتاب در فضای باز پس از مدت زمان کوتاهی، چتر حرارتی  مطلوب را درمحیط برقرار نموده و آسایش دمایی را برای افراد ایجاد مینماید. آنجائیکه عمدتاً مکان‌های فضای باز، مساحت کمتر داشته و لوکس می‌باشند، بخاری‌های زمینی علاوه بر اشغال فضای فیزیکی، با معماری آن مکان هم تناسب چندانی برقرار نخواهد کرد. بخاری تابشی لوله ای و یا سرامیکی گرماتاب، فضای فیزیکی اشغال نکرده و در ارتفاع نصب می‌گردد. تامین گرمایش مطلوب در فضای باز در مکانهای تجاری از جمله رستورانها، موجب رونق کسب و کار شده و آسایش دمایی مشتریانی که مایل به صرف غذا در فضای باز می‌باشد را امکان پذیر می‌نماید.
 
گرمایش تابشی گرماتاب در گلخانه‌ها
استفاده از روش‌های گرمایش همرفتی (جابجایی هوای گرم) مانند بخاری‌ها و هیترهای کارگاهی، کوره‌های هوای گرم، چهار شاخ و انواع دستگاههای پرمصرف و کم بازده به منظور تأمین گرمایش در گلخانه‌ها موجب میگردد انرژی گرمایی به هوا منتقل شده و به جهت سبکی هوای گرم و حرکت آن به سمت بالا، عمده انرژی از طریق سقف و دیواره‌ها اتلاف گردد. این درحالی است که تامین گرمایش در گلخانه‌ها با استفاده از هیتر تابشی گرماتاب می‌تواند ضمن صرفه جویی بالا در مصرف انرژی،  گرمایش یکنواخت در سطح مساحت گلخانه را تامین نماید.
 

 
گرماتاب در سالنهای ورزشی
تامین گرمایش درسالنهای ورزشی به جهت استفاده غیر دائم از سالن‌های مزبور و تعطیلی آنها در ساعات و یا روزهایی در سال، همواره با صرف هزینه‌های بالا و غیر ضروری همراه بوده است.
استفاده از روشهای گذشته مانند بخاری‌ها و موتورخانه‌های مرکزی، موجب میگردد سیستم گرمایش در تمام ساعات شبانه روز روشن بوده که این امر علاوه بر مصرف انرژی، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را به شدت افزایش میدهد. این درحالی است که با هیتر تابشی گرماتاب، تنها چند دقیقه پس از روشن نمودن دستگاه‌ها، گرمایش مطلوب در کف سالن تامین گردد. عدم نیاز به روشن بودن بخاری گرماتاب در ساعات و روزهای تعطیل، صرفه جویی زیادی را در مصرف سوخت در مقایسه با سایر روشهای تامین گرمایش ایجاد مینماید. همچنین با توجه به ارتفاع بلند سالنهای ورزشی و نصب گرماتاب در ارتفاع، فضای فیزیکی اشغال نمیگردد.
 
هیتر سقفی گرماتاب در تعمیرکاههای خودرو
تامین گرمایش مطلوب در تعمیرگاههای خودرو به جهت مواردی از قبیل باز و بسته شدن مکرر ودباز بودن مداوم دربها و ورود جریان هوای سرد، نیاز به تهویه هوای بالا به جهت روشن بودن خودروها، عدم عایق بندی پنجره‌ها و باز بودن بخشی از سالنها همواره با مشکلات عدیده ای مواجه بوده است.
تامین گرمایش در روزهای سرد سال در تعمیرگاهها  با روشهای غیر بهینه مانند بخاری‌های کارگاهی،کوره‌های هوای گرم، موتورخانه حرارت مرکزی و دستگاه هواساز به جهت اینکه چگالی هوای گرم کم میباشد گرما به طرف سقف حرکت و از درزها و درهای باز و فنهای تخلیه و به خارج سالن میرود. از اینرو کارکنان تعمیرگاه، زمان زیادی را صرف گرم کردن خود و ابزارآلات مورد نیاز میکنند.  شرایط نامطلوب هوای داخل سالن علاوه بر کاهش راندمان و کاهش کیفیت فعالیت، مخاطرات جدی در ایمنی را نیز به همراه دارد.
استفاده از هیتر تابشی گرماتاب به جهت واسطه قرار نگرفتن هوا در تأمین گرمایش، تلفات حرارتی ناشی از تهویه ی فضای تعمیرگاه را به شدت کاهش داده و گرمایش سالن را به سرعت ایجاد مینماید. چتر حرارتی ایجاد شده توسط گرماتاب، در فاصله کوتاهی گرما را به صورت مستقیم به افراد، ابزار و کف زمین تعمیرگاه منتقل و آسایش دمایی کارکنان را موجب میگردد.

بخاری لوله ای گرماتاب در مرغداری‌ها
تامین گرمایش در سالن مرغداری‌‌ها با استفاده از روش جابجایی هوا (انواع مختلف بخاری‌های هوای گرم) علاوه بر اتلاف زیاد انرژی موجب میگردد تعداد دفعات تهویه در سالنهای مرغداری‌ بیشتر شده و انرژی گرمایی جذب شده توسط هوا، قبل از تبادل حرارتی با محیط و پرندگان موجود در کف سالن، از طریق فن‌های تهویه به خارج از سالن تخلیه گردد. رطوبت و خیسی بیش از حد و سرد بودن کف سالن، از مشکلات سیستم‌های غیر تابشی است. هیتر تابشی گرماتاب، انرژی گرمایی را بدون دخالت هوا به کف سالن منتقل نموده و بستری گرم و مطلوب را برای پرنده ایجاد مینماید. همچنین کاهش تعداد دفعات تهویه بدون نگرانی از اتلاف انرژی از مزایای بخاری‌های تابشی گرماتاب میباشد.

هیتر تابشی گرماتاب در سنگ بری‌ها
استفاده از هیترهای‌های گرماتاب در فرآیند توری و رزین کاری پشت سنگ‌های طبیعی و فرآوری اسلب‌های سنگ خام به منظور تسریع در روند خشک شدن و عمل آوری اپوکسی مزایای گسترده ای به همراه دارد. با نصب گرماتاب در ارتفاع مناسب از اسلبهای سنگ، میتوان با حداقل میزان مصرف انرژی و از طریق انتقال حرارت تابشی، نسبت به خشک نمودن و نفوذ تدریجی رزین‌ها اقدام نمود. این امر موجب پر شدن کوچکترین حفره‌های سنگ، افزایش استحکام و همچنین جلوگیری از تغییر رنگ و ایجاد شوره گردد.
 
مه پاش چیست؟
 دستگاه مه پاش به منظور ایجاد رطوبت و خنک نمودن هوا در فضاهای باز از جمله رستوران‌ها  و ویلاها کاربرد دارد. در این روش آب موجود در مخزن به وسیله پمپ مه پاش با فشار وارد شیلنگ شده و از نازل‌هایی که روی شیلنگ وجود دارند خارج میگردند.
در مه پاش‌های رستورانی و ویلایی، آب از طریق نازل‌های ۱۵ الی ۳۰ میکرونی که متصل به شیلنگ‌های تحت فشار میباشد به صورت ذرات بسیار ریز معلق در هوا در می‌آیند. این ذرات، جهت تبخیر شدن، دمای هوا را گرفته و در نتیجه بدون خیس شدن محیط، منجر به کاهش دما به میزان ۱۰ الی ۱۵ درجه سانتی گراد میگردد. هر چه میزان ذرات آب تولید شده توسط دستگاه مه پاش ریز تر باشد، تبخیر سریع تر و عملکرد سیستم مه پاش مناسب تر و بدون خیسی میباشد.
 اجزاء اصلی دستگاه مه پاش مشتمل بر  پمپ، الکترو موتور، فیلتر سختی گیر، شیر تنظیم فشار، شیلنگ فشار قوی پلی آمید، نازل و پایه نازل، تابلو کنترل و مخزن آب میباشد. از مزایای دستگاه مه پاش میتوان به ایجاد رطوبت و خنک نمودن محیط، تصفیه هوا، کاهش دمای محیط، کاهش گرد و غبار و آلودگی، دفع بوی بد و غیره اشاره نمود.


 
جهت دیدن نمونه کارهای هیتر تابشی گرماتاب و مه پاش خانگی  نصب شده و همچنین دریافت کاتالوگ و اطلاعات تکمیلی، به  سایت.garmataaban.com   مراجعه فرمایید.
 
 


کد مطلب: 296585

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/296585/گرماتاب-مکانهایی-امکان-نصب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir