به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۲۹۶۵۹۱

تاكید فرانسه بر ضرورت بازگشت به مذاکرات

تاكید فرانسه بر  ضرورت بازگشت به مذاکرات
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه فرانسه در سخنرانی اش در سازمان ملل بر ضرورت از سرگیری هر چه سریع تر مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین تاکید کرد و گفت: کشورش ابتکارات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.
ژان ایو لودریان،  خواستار از سرگیری زودهنگام مذاکرات در مورد احیای توافق هسته ای (برجام) شد.
لو دریان گفت: در مورد تداوم برنامه هسته ای ایران، ما باید بسیار محکم باشیم. ایران نمی تواند باور کند که زمان به نفع اوست. چرا که خطر یک بحران بزرگ با خطرناک تر شدن برنامه هسته ای آن افزایش می یابد. او افزود: فرانسه تمام ابتکارات لازم برای گفتگو را انجام خواهد داد. اما تنها راه ممکن توافقی است که اجازه می دهد تا مشخص شود که ایران بار دیگر به تعهدات خود عمل می کند. بنابراین ، ضرورت دارد که مذاکرات در آینده نزدیک از سر گرفته شود.
همچنین سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری‌اش به سوالی درباره احیای توافق هسته ای پاسخ داد.
 جن ساکی، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا دیدگاه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا این است که پس از بازگشت آمریکا به توافق هسته ای، ایران باید در نتیجه رفع تحریم ها شاهد منافعی بیش از آن چیزی باشد که پس از انجام شدن این توافق در سال ۲۰۱۵ نصیبش شد، گفت: فکر می کنم هنوز  چند قدم فاصله داریم. البته ما نسبت به این که برگردیم و در دور بعدی مذاکرات، مباحثاتی دیپلماتیک داشته باشیم مشتاقیم.
ساکی افزود: آن ها ممکن است نسبت به تمامی جزئیات علاقه مند نباشند. ما مطمئنا به تمامی جزئیات توجه نشان می دهیم. اما در موقعیتی نیستم که ارزیابی کنم این موضوع چگونه خواهد بود.



 
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها