به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۲۹۶۶۱۱

امیر تاجیک: موسیقی کاور بازار گرمی دارد

امیر تاجیک: موسیقی کاور بازار گرمی دارد
گروه فرهنگی: خواننده نسل اول موسیقی پاپ بعد از انقلاب می‌گوید: هویت موسیقی پاپ در کشور ما اصلا معلوم نیست و بیشتر کاور کردن است. به نظر من این مسئله خیانت است و متاسفانه حمایت هم می‌شوند.

امیر تاجیک، خواننده موسیقی پاپ که از آثار مطرح او می‌توان به "زیر آسمان شهر"، "یه مسجد"، "آسمونه" و "تتاحیهٔ جام جهانی کشتی" و… اشاره کرد، راه‌های ورود نسل جوان به عرصه خوانندگی را مورد بررسی قرار داد و ندر این باره که علاقه‌مندان باید چه مسیری را برای رسیدن به آرزوی خود که همان خوانندگی است طی کنند؟ اظهار کرد: چنین موضوعی را باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کند تا شرکت‌های نوظهور که چنین بلایی را سر موسیقی درآورده‌اند را از بین ببرد.

او در گفتگو با برنا افزود: عملا شرکت‌هایی صرفا برای پول سازی روی کار آمدند و افرادی که علاقه‌مند بودند را به بازی خود دعوت کرده و فقط آن‌ها را پرورش دادند و در آخر نیز با کسب درآمد، بسیار بی‌رحمانه هنرجویان را فید و مجدد نفرات بعدی را به جمع خود وارد کردند.

تاجیک در این باره که آیا می‌توان نام خواننده روی افرادی که این روزها نوظهور هستند و به عرصه موسیقی وارد شدند، گذاشت؟ گفت: اول از همه باید به هدف‌های آنان نگاه کرد چراکه ممکن است برخی از آن‌ها فقط خواستار این باشند که مطرح شوند و به دیده شدن برسند یا اینکه ممکن است فقط قصد و هدف برخی‌شان خواننده شدن و یادگیری هنر آواز باشد. اهداف خوانندگی حرفه‌ای اصلا این موارد نام برده شده نیست و به نوعی اهداف باید حمایت از موسیقی پاپ باشد و نیاز است افرادی را به این کار وارد کنیم که دلسوز موسیقی باشند نه فقط خوانندگان تازه واردی که فقط صدای خوبی دارند و از این امر کنسرت برگزار می‌کنند چراکه صدا فقط مهم نیست و هیچ دستاوردی برای فرهنگ غنی پارسی ندارد.

این خواننده پاپ ادامه داد: گله‌مندی من از مسئولین است که جلوی موسیقی حرفه‌ای را بسته‌اند و موسیقی غیر حرفه‌ای درحال رشد و گستردگی است و هرکس برای دل خود می‌خواند و بعد نام چنین کاری را موسیقی می‌گذارند در صورتی که تمام کشورها موسیقی مشخصی دارند و در این راه حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و دولتمردان هم از آنان حمایت لازم را می‌کنند.

او افزود: موسیقی همیشه در روح و روان آدم تاثیر به‌سزایی دارد ولی متاسفانه در کنار همین موسیقی ممیزی‌هایی نیز به بیرون فرستاده می‌شود که بدترین نوع است. متاسفانه این امر به بدنه موسیقی ضربه زده است. یک مسئله مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که هویت موسیقی پاپ در کشور ما اصلا معلوم نیست! و بیشتر کاور کردن است. به نظر من این مسئله خیانت است و متاسفانه حمایت هم می‌شوند. در واقع قسمت موسیقی دروغین بازار گرمی دارد اما موسیقی حرفه‌ای بازار خاموشی دارد.

امیر تاجیک در پایان و در این خصوص که چه کار جدیدی در دست دارد و برنامه‌اش برای آینده چیست؟ بیان کرد: من تولید دو آهنگ داشته‌ام که هارمونی است و با موضوع محوریت جامعه شکل گرفته که درحال آماده‌سازی آن هستم تا به بازار بیاید.
مرجع : ایران آرت
برچسب ها: امیر تاجیك
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها