کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پای «کرکس» و خفاش شب به صحنه باز شد

6 مهر 1400 ساعت 11:18


گروه فرهنگی: با کاهش محدودیت‌های کرونایی و از سرگیری فعالیت سالن‌های تئاتر چند نمایش جدید در روزهای پیش‌رو اجرای خود را آغاز می‌کنند.به گزارش ایسنا، بعضی از سالن‌های نمایشی از امشب میزبان اجراهای تازه‌ای می‌شوند.
 

بر همین اساس تماشاخانه ایرانشهر از امشب، ششم مهر ماه شاهد اجرای نمایش نمایش «کرکس» نوشته سودابه فضایلی با کارگردانی فرزاد امینی است.این نمایش که متن آن ۵۲ سال پیش نوشته شده، در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

گفته شده «کرکس» یک تراژدی مدرن است در فضائی از سمبولیسم و بیانِ تو در تویِ درامِ سودابه فضایلی. درامی که مختصِ اوست. هم در رمان‌هایش و هم در نمایشنامه‌هایش». بازیگران این نمایش به ترتیب الفبا از این قرارند: نازنین زهرا برومند، محمد پسندیده کار، ژاله رازبان صفا، آزیتا رحیمی، ماهان ریاضی، میلاد صفوی، مونا کریمی، شاهین عبدیان، غزل منعمی، یاسمن مومنی و مهناز میرجلیلی.

در تالار سمندریان همین تماشاخانه هم نمایش «غلامرضا لبخندی» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج اجرا می‌شود. در خلاصه داستان این اثر نمایشی امده:  ۲۴ سال پیش غلامرضا خوشرو معروف به خفاش شب شروع به قتل های زنجیره ای می‌کند.تینو صالحی، بهروز پناهنده، گیلدا حمیدی، لبخند بدیعی، رضا بهرامی، غزاله جزایری، مجید رحمتی، مسعود انتظاری، شادی ضیایی، دلسا کریم‌زاده، نجلا نظریان بازیگران این نمایش هستند که هر شب راس ساعت 19 به صحنه می‌رود.

تماشاخانه «سنگلج» هم از امشب پذیرای نمایش «شب طولانی یلدا» نوشته گیتا داودی و کار ناصر آویژه می‌شود.در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: منصور ، هنرمندی است که در سال‌های دور تجربه حضور در جنگ را داشته است. همسر او یلدا در تمام این سال‌ها،عاشقانه او را همراهی کرده است اما اتفاقاتی سبب به چالش کشیدن عشق بین این دو نفر می‌شود.بازیگران این اثر نمایشی (به ترتیب ورود) عبارتند از:علی یعقوب زاده، رها آویژه و عباس افشاریان.

اما مجموعه تئاتر شهر این روزها میزبان نمایش «تن‌ها» به کارگردانی علیرضا معروفی است که در تالار سایه روی صحنه می‌رود.در خلاصه داستان این نمایش آمده: روایتی از هشت نفر که در یک اتاق یک در یک محبوس هستند.
در این اثر نمایشی حامد احمدوند ، فرزاد تجلی، امیررضا حشمی پور، محمد جواد حشمی پور، امیرارسلان خالویی، ایمان سلگی ، فردین شاه حسینی، هادی شیخ‌الاسلامی، حسین عارف، محمد نیازی به عنوان بازیگر حضور دارند.

تالار مولوی بعد از محدودیت‌های جدید این روزها میزبان سه نمایش جدید می‌شود.نمایش «گوربانی» به نویسندگی علیرضا ایزدی و کارگردانی محمدعلی حسین علی پور و علیرضا ایزدی در سالن اصلی تئاتر مولوی اجرای خود را از  دوم مهرماه آغاز کرده و هر روز به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۴۵ به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش پژمان عبدی، محمدعلی حسینعلی پور، الهه فرازمند، مارال جمال پناه، علیرضا ایزدی، امیر مهدی صادقی، شایان بهمنی و رومینا صمدی ایفای نقش می کنند.دیگر نمایشی که با رفع محدودیت های کرونا به صحنه می‌رود، نمایش «اولئانا» به نویسندگی دیوید ممت و کارگردانی کیارش دستیاری است که اجراهای خود را از یکم مهرماه در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی آغاز کرده است.

در این نمایش که متن آن نوشته دیوید ممت و ترجمه علی اکبر علیزاد  است، ویدا راوی، شهراد حسامی و اشکان افشاری ایفای نقش می‌کنند.همچنین نمایش «سگ سورتمه» به نویسندگی و کارگردانی سینا نصراللهی اجرای خود را از یازدهم مهرماه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی آغاز می‌کند. این نمایش هرشب ساعت ۱۸ و به مدت زمان ۶۰ دقیقه به روی صحنه می‌رود.سارینا رمضانی‌نژاد، بهار زندی، علیرضا شریفی، سپیده ضیائی و مرتضی کوهی گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند.


کد مطلب: 296619

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/296619/پای-کرکس-خفاش-شب-صحنه-باز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir