به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۲۹۶۶۲۷

ناسا، دارپا و ام‌آی‌تی به دنبال فناوری ضد جاذبه

ناسا، دارپا و ام‌آی‌تی به دنبال فناوری ضد جاذبه
گروه علمی: به منحصر به فردترین باشگاه ضد جاذبه جهان خوش آمدید، چرا که ناسا، دارپا و ام‌آی‌تی در پی دستیابی به فناوری ضد جاذبه هستند تا آینده پیشرانه‌ها را متحول کنند.به گزارش ایسنا، مفهوم ضد گرانش، پدیده‌ای فرضی مبنی بر ایجاد مکان یا جسمی عاری از گرانش است که چندی است در مجامع علمی مورد بحث است. اما از نوامبر 2020 این موضوع بسیار جدی‌تر شده است، زیرا دانشمندان آژانس فضایی آمریکا(ناسا)، موسسه تحقیقات دفاعی پیشرفته آمریکا(دارپا-DARPA) و موسسه فناوری ماساچوست(MIT) به همراه نیروی هوایی آمریکا در حال بررسی فناوری‌های پیشرانش آینده ، از جمله فناوری ضد گرانش هستند.
 
البته این تلاش ممکن است در ابتدا چندان چشمگیر به نظر نرسد، اما باید در نظر گرفت که این مفهوم فعلا کاملاً فرضی است."تیم ونتورا" از اعضای این تیم می‌گوید: حوزه پیشرانش بسیار میان‌رشته‌ای است و بین هوافضا، تحقیقات دفاعی، مهندسی برق، فیزیک و حتی بشقاب پرنده‌ها قرار دارد. ما در تیم خود افرادی از همه این رشته‌ها را داریم.

تاکنون 22 جلسه در مورد توسعه فناوری ضد گرانش برگزار شده است که طی آن دانشمندان، موضوعات مختلفی از پیشرانه غیر نیوتنی تا اجسام پرنده ناشناس(UFO) را مورد بررسی قرار داده‌اند و البته هر کسی نمی‌تواند در این جلسات شرکت کند.16 نفر از 71 شرکت کننده در این جلسات از کارکنان فعلی یا سابق ناسا هستند و 14 نفر دیگر نیز از موسسات علمی و فناوری قابل توجهی مانند MIT و دانشگاه هاروارد هستند که همگی به دنبال امکان یافتن راه حلی قابل قبول برای دستیابی به فناوری ضد گرانش هستند.

با این حال، در حال حاضر هنوز هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای حاصل نشده است.موسسه تحقیقات جاذبه "بنیاد علمی گود" یک میلیون یورو پاداش برای یک آزمایش ضد جاذبه قابل تکرار در نظر گرفته است، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است که این سوال را مطرح می‌کند که آیا فناوری ضد گرانش در سیاره ما قابل دستیابی است یا تنها یک رویای دور از دسترس است؟
 
برچسب ها: ناسا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها