به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۹۶۶۵۳
تورم نزدیک به ۴۰ درصد هر روز موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود

ارز ۴۲۰۰ تومانی آفت اقتصاد کشور

ارز ۴۲۰۰ تومانی آفت اقتصاد کشور
گروه اقتصادی: رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در دراز مدت قیمت گذاری دستوری ضربه بزرگی به اقتصاد و تولید می‌زند، گفت: ارز چند نرخی از جمله ۴۲۰۰ تومانی تبدیل به آفت اقتصاد کشور به ویژه در حوزه کشاورزی شده است و چرخه اکثر بخش‌های تولیدی را دچار مشکل کرده است.مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که با حضور ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد ضمن ابراز خوشحالی از انتصاب ساداتی نژاد اظهار کرد: دوره‌ای که در دولت جدید شروع شده یکی از سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی است. از یک طرف تحریم‌های فلج کننده و از طرف دیگر با منفی بودن رشد سرمایه گذاری، خروج سرمایه از کشور و تورم نزدیک به ۴۰ درصد که هر روز موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود و منجر به عدم ثبات در اقتصاد شده است، مواجه‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: سه معضلی که اقتصاد کشور به ویژه بخش کشاورزی با آن مواجه بوده تورم بالا، عدم سرمایه‌گذاری و سیاست قیمت‌گذاری دستوری است که توسط دولت انجام می‌شود. یک اشتباهی که در همه دولت‌ها بوده این است که فکر می‌کنند می‌توان با قیمت گذاری دستوری تورم و افزایش قیمت‌ها را حل کرد. در حالی که این موضوع یک خطای بزرگ است که در حق اقتصاد می‌شود و تولید را دچار مشکل می‌کند.
خوانساری ادامه داد: شاید در برهه‌ای از زمان قیمت کالاها را بتوان با این روش تثبیت کرد اما در دراز مدت قیمت گذاری دستوری ضربه بزرگی به اقتصاد و تولید می‌زند.

وی گفت: همچنین ارز چند نرخی از جمله ۴۲۰۰ تومانی تبدیل به آفت اقتصاد کشور به ویژه در حوزه کشاورزی شده است و چرخه اکثر بخش‌های تولیدی را دچار مشکل کرده است که امیدواریم وزیر جهاد کشاورزی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اقتصادی کشور را دنبال کند.
این فعال بخش خصوصی ادامه داد: در هیأت نمایندگان اتاق تهران ۴۰ نفر از بخش خصوصی و ۲۰ نفر از طرف دولت معرفی می‌شوند که ۵ نفر از این افراد معرفی شده توسط وزیر جهاد کشاورزی هستند از این رو انتظار داریم وزیر افرادی را معرفی کند که از نزدیک در جریان امور قرار بگیرند و در هیأت نمایندگان حضور فعالی داشته باشند زیرا از این طریق می‌توان مشکلات را حل کرد.
مرجع : مهر
برچسب ها: مسعود خوانساری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها