به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۲۹۶۷۴۲

تاثیر قرص انار در بهبود کبد چرب

تاثیر قرص انار در بهبود کبد چرب
گروه علمی: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با انجام یک مطالعه تاثیر ۱۲ هفته مصرف قرص عصاره انار را در بهبود بیماری کبد چرب غیر الکلی بررسی کردند.به گزارش ایسنا، بیماری کبد چرب غیرالکلی شایع ترین بیماری مزمن کبدی است و مقاومت به انسولین، چاقی و التهاب عواملی هستند که می توانند منجر به این بیماری شوند.
 
در بررسی‌ها اثرات مفید انار بر مقاومت انسولین و چاقی، نشان داده شده است. بر همین اساس پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با انجام یک تحقیق، تاثیر مصرف قرص انار را بر بیماران مبتلا به کبد چرب غیر الکلی بررسی کردند.

در این مطالعه ۴۴ بیمار دچار بیماری کبد چرب غیر الکلی به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول قرص عصاره انار و گروه دوم دارونما، به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند و در ابتدا و انتهای مطالعه، بیماران از نظر ویژگی‌های تن‌سنجی (قد، وزن و ...)، چربی‌های خون، شاخص‌های قند خون و فشار خون مورد بررسی قرار گرفتند.

بررسی‌های این مطالعه نشان داد که مصرف قرص عصاره انار در مقایسه با دارونما می‌تواند کلسترول، تری‌گلیسرید، قند خون ناشتا، مقاومت به انسولین، فشار خون دیاستولیک، وزن، شاخص توده بدنی (BMI) و اندازه دور کمر را کاهش دهد. با این وجود تفاوت معنی‌داری بین دو گروه در میزان انسولین و LDL مشاهده نشد. یافته‌های این مطالعه حاکی از این است که قرص عصاره انار می‌تواند باعث بهبود فشار خون، چربی‌های خون، شاخص‌های گلایسمیک و ... افراد مبتلا به کبد چرب غیر الکلی شود.پژوهشگران این تحقیق معتقدند که قرص عصاره انار می‌تواند به عنوان یک مکمل در درمان کبد چرب مورد استفاده قرار گیرد.
برچسب ها: انار کبد چرب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها