کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاریس 2 – 0 سیتی؛ رونمایی باشکوه از مسی

ورزش سه , 7 مهر 1400 ساعت 0:41

گروه ورزشی: تیم فوتبال پاریس سن ژرمن در دیدار بزرگ هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، با 2 گل از سد منچسترسیتی گذشت.


 در بزرگترین و حساس ترین دیدار هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم پاریس سن ژرمن و منچسترسیتی که به دلیل مالکین ثروتمند خود به تیم های متمول اروپایی معروف هستند، در استادیوم پارک دو پرنس شهر پاریس به مصاف هم رفتند.
دو تیم آخرین بار 5 ماه پیش و در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفته بودند که شاگردان گواردیولا در هر دو دیدار رفت و برگشت با نتایج 2 بر یک و 2 بر صفر از سد حریف خود گذشته و راهی فینال شدند. پوچتینو نیز برای انتقام از گواردیولا وارد زمین مسابقه شد و به هدفش نیز رسید.
بازی با حملات پاریسی ها آغاز شد و ادریسا گانا گی در دقیقه 8 مسابقه به شکل زیبایی دروازه سیتی و ادرسون را باز کرد. در ادامه شاگردان گواردیولا موقعیت فراوانی را برای رسیدن به گل تساوی به دست آوردند که با بی دقتی از دست دادند که مهمترین آن، دو ضربه پیاپی استرلینگ و سیلوا بود که به تیر افقی دروازه برخورد کرد تا نیمه اول با برتری یک گله پاریسی ها به پایان برسد. 
در نیمه دوم نیز سیتی صاحب توپ و میدان بود اما بازیکنان این تیم در باز کردن دروازه دوناروما عاجز بودند تا اینکه لیونل مسی پس از یک و دوی دیدنی با امباپه و یک شوت فوق العاده از پشت محوطه جریمه، توپ را به طاق دروازه ادرسون چسباند تا نخستین گل خود با پیراهن پاریس را به ثبت برساند.
این بازی در پایان با نتیجه 2 بر صفر به سود پاریسی ها به پایان رسید تا آنها موفق شوند انتقام شکست سال گذشته را از منچستر سیتی بگیرند.
بازی از هفته دوم در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا – گروه A 
سه شنبه: 06/07/1400 ؛ ساعت: 22:30 
ورزشگاه: پارک دو پرنس پاریس 
گروه داوری: کارلوس دل سرو / کمک ها: پائو سبریان دیویس – روبرتو آلونسو فرناندز؛ داور چهارم: سانتیاگو هایمه لاتره / داور VAR: خوان مارتینز مونیرا / کمک داور VAR: کریستین دینگرت 
 
کارت زرد:
کانسلو (24)
دبی بروینه (39)
مارکو وراتی (77)
 
ترکیب پاریس:
دوناروما
کیمپمبه
مارکینیوس
حکیمی
مندس
وراتی
ادریسا گی
هررا
نیمار 
ام باپه
مسی
سرمربی: پوچتینو
 
 
ترکیب منچسترسیتی:
ادرسون
کانسلو
لاپورته
دیاس
دی بروینه
هرناندس
سیلوا
استرلینگ
گریلیش
محرز
سرمربی: گواردیولا
 
شرح گل ها:
 
پاریس سن ژرمن یک – منچسترسیتی صفر (دقیقه 8: ادریسا گی): حرکت خوب امباپه از راست و پاس عرضی او درون محوطه جریمه به نیمار رسید که پس از تأثیرگذاری این بازیکن و البته ناتوانی در زدن شوت، توپ به ادریسا گی رسید و این بازیکن با ضربه ای توپ را به طاق دروازه سیتی چسباند.

پاریس سن ژرمن 2 - منچسترسیتی صفر (دقیقه 74 - لیونل مسی): پس از اینکه مسی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد، با پاس به امباپه و یک و دوی دیدنی با این بازیکن، پشت محوطه جریمه با شوتی دیدنی توپ را به طاق دروازه سیتی چسباند تا نخستین گل خود با پیراهن پاریس را به ثبت برساند.
 

 
لحظات حساس:
 
دقیقه 28: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه نصیب استرلینگ شد که ضربه سر این بازیکن به تیر افقی دروازه برخورد کرد و در حالیکه دوناروما پس از واکنش روی توپ اول به زمین افتاده بود، مقابل دروازه خالی توپ به برناردو سیلوا رسید که او نیز توپ را به تیر افقی دروازه کوبید تا به شکل عجیب و باورنکردنی این توپ به گل تبدیل نشود.
دقیقه 32: کانسلو پشت محوطه جریمه صاحب یک موقعیت شد و توپش را به سمت دروازه فرستاد که دوناروما آن را مهار کرد.
دقیقه 40: حرکت خوب و دیدنی امباپه و از سمت چپ و پاس او پشت محوطه جریمه به هررا رسید که شوت محکم او را ادرسون راهی کرنر کرد.
دقیقه 41: یک حرکت دیگر از امباپه و پاس در عرض او نیاز به یک اشاره کوچک داشت تا به گل دوم تبدیل شود اما پاس او از مقابل دروازه و مارکینیوس عبور کرد.
دقیقه 43: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه به روبن دیاس رسید که ضربه سر این بازیکن را دوناروما به زیبایی راهی کرنر کرد.
دقیقه 46: در همین ابتدای نیمه دوم سیتی صاحب یک موقعیت ایده آل شد که استرلینگ در مصاف با دوناروما، توپش را از کنار دروازه به بیرون زد.
دقیقه 54: پاس در عمق محرز به دی بروینه رسید و شوت این بازیکن را دوناروما با پا مهار کرد.
دقیقه 65: پاس فوق العاده حکیمی به نیمار رسید و این بازیکن پس از اینکه چند متری را طی کرد، وارد محوطه جریمه شد اما شوت این بازیکن به تور کنار دروازه برخورد کرد.
 

00:35- صحنه جالب توجهی که لیونل مسی پشت دیواره دفاعی تیمش دراز کشید تا مانع از باز شدن دروازه تیمش روی شوت زمینی و بدون ارتفاع بازیکنان سیتی شود. اتفاقی که همواره عکس آن را شاهد بودیم و بازیکنان حریف مقابل ضربات ایستگاهی مسی، روی زمین دراز می کشیدند.
 


00:24- اولین گل لیونل مسی برای پی اس جی، بیست و هفتمین گل او در دیدار مقابل حریفان لیگ برتری بود که در سی و یکمین تقابلش با آنها به ثبت رسید.
مسی در لیگ قهرمانان در برابر تمام تیم های بزرگ انگلیس و به اصطلاح  BIG 6  گلزنی کرده است.
 

00:19- مسی و صحنه‌ای تکراری اما با تغییراتی بزرگ!
 

00:12- طرح جالب بلیچر ریپورت به مناسبت نخستین گل لیونل مسی برای پاریس.
 

00:10- ... و بوووووم! نخستین گل دوران حرفه ای لیونل مسی با پیراهن تیمی به غیر از بارسلونا، اینگونه به ثمر رسید.
 

22:58- شصت و هفت دقیقه از بازی سپری شده و تلاش های سیتی برای زدن گل تساوی ادامه دارد. شاگردان گواردیولا مالک توپ و میدان بوده اند اما موفق به گلزنی نشده اند.
 

 
22:37- این همان موقعیت عجیب و غریبی است که برناردو سیلوا در دقیقه 28 مقابل دروازه خالی به شکل عجیبی به تیر افقی دروازه کوبید. فرصتی که گل نکردنش سخت تر از گل کردنش بود.
 

 
23:34- بازیکنان دو تیم در ابتدای بازی و به رسم لیگ برتر انگلیس، برای مبارزه با نژادپرستی زانو زدند.
 

23:28- صحنه خطای خشن دی بروینه که داور به یک کارت زرد بسنده کرد. صحنه ای که به VAR نرفت و بازیکنان پاریس اعتقاد داشتند این صحنه یک کارت قرمز مستقیم دارد.
 

 
23:23- نیمه نخست با تک گل ادریسا گانا گی به سود فرانسوی ها به پایان رسید. پاریسی ها فصل گذشته نیز در بازی رفت نیمه نهایی چمپیونز لیگ، نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به رختکن رفتند که در نیمه دوم، شاگردان گواردیولا کامبک زدند و 2 بر یک برنده از زمین خارج شدند.
 

23:21- منچسترسیتی در 10 بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است (8 پیروزی و 2 تساوی)، آنها از دسامبر 2017 که در اوکراین با نتیجه 1-2 به شاختار دونتسک باختند، دیگر شکست نخورده اند. این آمار در نیمه اول شکسته شد. پپ در نیمه دوم به بازی برمیگردد؟
 

 
23:18- لیونل مسی در چهار بازی لیگ قهرمانان اروپا در برابر تیم هایی که تحت هدایت پپ گواردیولا هستند 6 گل به ثمر رسانده است (4 گل به منچسترسیتی و 2 گل به بایرن مونیخ). این بیشترین تعداد گلی است که یک بازیکن در رقابت با سرمربی فعلی منچسترسیتی به ثمر رسانده است. در نیمه دوم مسی هفتمین گلش را به تیم های پپ می زند؟
 

22:50- ادریسا گی در 4 دیدار اخیر پاریس، 3 بار برای تیم چوچتینو گلزنی کرده است. آماری خوب از این هافبک سنگالی.
 

22:28-  پی‌اس‌جی در تمام چهار دیدار رسمی خود مقابل منچسترسیتی نتوانسته دروازه خود را بسته نگه دارد و فقط مقابل آث میلان نیز چنین آمار مشابهی دارند.
 

22:20-  ادرسون امشب به رکورد 200 بازی با پیراهن منچسترسیتی می رسد.
 

 
22:15- تتوی جالب یک هوادار پاریسی در خارج از استادیوم.
 

22:10- پیش از آغاز این دیدار، تیم های جوانان پاریس و سیتی به مصاف هم رفتند که با تساوی یک - یک به پایان رسید.
 

22:05- مسی اینگونه و با لبخندی بر لب و نوشیدنی در دست، وارد استادیوم شد. او پس از جنجال های تعویض در بازی با لیون، یک بار دیگر برای تیمش به میدان می رود.
 

22:02- پارک دو پرنس آماده برگزاری نبردی حساس و احتمالا تماشایی. قرار است بیش از 90 دقیقه، ستارگان گران قیمت دو تیم در این ورزشگاه با یکدیگر به نبرد بپردازند.
 

22:00- گواردیولا در مصاحبه ای کوتاه به خبرنگار لیگ قهرمانان گفت: همه چیز عالی ‌بود ،‌ سفر عالی ، هتل عالی و یک شهر عالی. من سال ها از کار با مسی لذت بردم ، اگر قرار باشد جلوی این بازیکن بازی کنید ، بازی سختی خواهد بود ، ما ایده های داریم تا بازی مورد نظرمان را انجام دهیم
 

 
21:55- گواردیولا نیز ترکیب تیمش را مطابق انتظار با عناصر در دسترسش انتخاب کرده است. گابریل ژسوس نیز روی نیمکت حضور دارد.
 


21:50 - ترکیب پاریسی ها اعلام شد و این تیم با خط حمله مخوف خود به مصاف میهمانش می رود. تقابل دوباره میان گواردیولا و مسی نیز جالب توجه خواهد بود.


کد مطلب: 296787

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/296787/پاریس-2-0-سیتی-رونمایی-باشکوه-مسی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir