به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۹۶۸۸۰

چرا خود زاکانی حکمش یک ساله نباشد؟

چرا خود زاکانی حکمش یک ساله نباشد؟
گروه سیاسی: روزنامه آفتاب یزد نوشت: روز گذشته زاکانی شهردار تهران به این نکته اشاره کرد که مدیران را قرار است یکساله انتخاب کند. زیرا فعالیت آن‌ها شوخی نیست که بتوان 4 سال مسئولیت را به آن‌ها واگذار کرد.
محمدرضا خباز فعال سیاسی و نماینده ادوار درباره اخذ این تصمیم گفت:« اگر آقای زاکانی این تز را دارند بسیار پسندیده است که از خودشان شروع کنند زیرا به قول شاعر"تا که از خود نگذری /از دیگران نتوان گذشت ". آقای زاکانی باید یک نامه‌ای به شورای شهر تهران بنویسند و اعلام کنند اگر یک چهارم برنامه شان در یکسال عملی نشد عزل شده هستند.متاسفانه ما برای دیگران تصمیم میگیرم نه برای خودمان.من چندی پیش به این نتیجه رسیدم که مدیرانی که می‌خواهند درباره معیشت مردم تصمیم بگیرند باید حقوق و درآمدی در حد معمولی و متوسط داشته باشند. اگر با این میزان درآمد خودشان توانستند زندگی را اداره کنند بعد برای مردم تصمیمات اقتصادی کلان بگیرند. بنابراین اگر کسی می‌خواهد نظری بدهد اول باید ببیند آن نظر برای خودش خوب است یا نه و سپس برای دیگران هم اجرا کند.
آقای زاکانی هم باید از خودشان شروع کنند و اگر از خودشان شروع کردند در این صورت این تصمیم خوب است در غیر این صورت کار پسندیده‌ای نیست زیرا ثبات مدیریت یکی از ارکان مهم است.زیرا اگر ثبات نباشد مدیر نمی‌تواند بسیاری از کارها را انجام دهد و دست به برخی از ریسک‌ها بزند. »
فیاض زاهد یک فعال سیاسی دیگر نیز در این باره گفت:«آیا این تصمیم درباره خود آقای زاکانی هم صادق است؟شرط اول اعمال یک قانون این است که اول برای خود فرد اعمال شود. مثل علامه حلی که خواست درباره نجاست چاه نظر بدهد اول چاه خودش را پر کرد تا وقتی که نظر می‌دهد شائبه تعارض منافع پیش نیاید.
در این شرایط نظر آقای زاکانی می‌شود نظر ملانصرالدین که بر بالای منبر رفت و گفت اگر کودکی بر فرش خانه‌ای ادرار کند بهتر است با قیچی آن تیکه از فرش بریده شود. زمانی که به خانه آمد دید تیکه‌ای از فرش بریده شده است از همسرش پرسید دلیل کار را او گفت من به حکم شما در این باره عمل کردم.ملانصر الدین گفت من آن را برای مردم گفته‌ام نه برای خودمان. ظاهرا آقای زاکانی عادت کرده است که قوانین را به نفع خودش تغییر بدهد و واضح است که این حرف‌ها غیر دقیق و غیر علمی است. یکی از اصول اداری ثبات مدیریت است. برای اینکه یکسال برای مدیریت کلان شهری مثل تهران زمان بسیار اندکی است.
برای اینکه سیستم کارا شود باید یک نظام شفاف طراحی شود تا کل عملیات تابع یک نظام شفاف شود. یعنی قوانین مزاحم باید حذف شود و قوانین یکدست و در راستای یکدیگر باشد.فرآیند دسترسی مردم به پروانه‌های ساختمانی، رسیدگی به تخلفات،فرآیند توسعه شهری، اصلاح و بهبود مبلمان شهری، دسترسی به یک نظام جامع معماری، تعیین تکلیف زیست شبانه، بررسی نظام حمل و نقل، حل و فصل موضوع آلودگی هوا، مبارزه با فقر و حاشیه نشینی و دیگر موضوعات در این شهر وجود دارد که راهبردهای کلان هستند.»


 
برچسب ها: علیرضا زاکانی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها