به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۲۹۶۹۰۹

مرگ ۵۰۰ هزار نوزاد در جهان به دلیل آلودگی هوا

مرگ ۵۰۰ هزار نوزاد در جهان به دلیل آلودگی هوا
گروه جامعه: نتایج یک بررسی بین المللی نشان می‌دهد: آلودگی هوا با شش میلیون مورد تولد زودرس در جهان در یک سال مرتبط بوده است.آلودگی هوا بر کم سن و سال‌ترین انسان‌ها نیز تاثیر می‌گذارد چرا که تحقیقات جدید نشان می‌دهد هوای آلوده با حدود شش میلیون زایمان زودرس و حدود سه میلیون تولد نوزاد زیر وزن طبیعی در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ مرتبط بوده است.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد جمعیت جهان در فضا‌های باز از هوای آلوده تنفس می‌کنند و اثرات آن در طول سال‌ها ادامه می‌یابد، زیرا نوزادان نارس یا کودکانی که هنگام تولد از وزن ایده آلی برخوردار نیستند بیشتر احتمال دارد در طول زندگی به انواع بیماری‌ها دچار شوند. همچنین زایمان زودرس علت اصلی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان است.متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: بار و پیامد‌های ناشی از آلودگی هوا بسیار زیاد است، اما با تلاش کافی می‌توان اثرات منفی این معضل را تا حد زیادی کاهش داد.
این گروه از محققان دریافتند: اگر میزان آلودگی هوا در جنوب شرق آسیا و صحرای آفریقا به حداقل برسد، زایمان زودرس و تولد نوزادانی با وزن کم تقریبا ۷۸ درصد کاهش می‌یابد. این مناطق بالاترین نرخ زایمان زودرس در جهان را دارند.

محققان همچنین اظهار داشتند که مناطق توسعه یافته‌تر از جمله ایالات متحده نیز با خطرات قابل توجهی از آلودگی هوا مواجه هستند. برآورد‌ها حاکی از آن است که آلودگی هوا در فضا‌های باز عامل ۱۲ هزار مورد زایمان زودرس در این کشور در سال ۲۰۱۹ بوده است.در مطالعه‌ای که پیش از این انجام گرفت، محققان به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا در مرگ ۵۰۰ هزار نوزاد در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ نقش داشته است.
برچسب ها: آلودگی هوا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها