به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۲۹۶۹۹۶

برنامه فرانسه برای فروش تسلیحات جنگی

برنامه  فرانسه برای فروش تسلیحات جنگی
گروه بین الملل: یک مقام وزارت نیروهای مسلح فرانسه گفت که کشورش در راستای خودمختاری دفاعی بیشتر اتحادیه اروپا، قصد دارد طی قراردادی به ارزش ۲۵۷ میلیون یورو، ۵۲ عراده توپ جنگی خودکششی چرخدار به جمهوری چک بفروشد.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه پس از عقد قرارداد فروش ۳ فروند ناوچه رزمی به ارزش ۳ میلیارد یورو با یونان و امضای یک قرارداد همکاری با این کشور، گفت که اروپا وقتی پای دفاع از منافع در میان است، باید از «ساده‌لوحی» دست بردارد و ظرفیت نظامی خود را تقویت کند.
فرانسه در اوایل ماه جاری میلادی به دلیل آن که استرالیا قرارداد دهها میلیارد یورویی خرید زیردریایی‌ با قابلیت رانشی اتمی از این کشور را لغو کرده و وارد یک توافق سه‌جانبه امنیت هسته‌ای با آمریکا و بریتانیا شد، با هر سه کشور دچار اختلاف گردید.
قرار است فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه  برای امضای قرارداد فروش توپ به پراگ، پایتخت جمهوری چک سفر کند. بر پایه توافق مورد نظر، بیشتر سلاح‌های فروخته شده فرانسوی قرار است در جمهوری چک مونتاژ شوند.توپ‌هایی که فرانسه می‌خواهد به جمهوری چک بفروشد «کائزار» یا «کایسار» (CAESAR) نام دارد که تداعی‌کننده نام شخصیت تاریخی «سزار» یا قیصر است، اما در واقع واژه‌ای اختصاری برگرفته از حروف اول ترکیبی در زبان فرانسه است که فارسی آن «کامیون مجهز به سامانه توپخانه‌ای» می‌شود.
فرانسه همچنین به هدف کمک به راهبرد نظامی مشترک اروپایی در سطحی گسترده‌تر، تلاش کرده است تا متحدان اروپایی خود را نیز وارد عملیات نظامی در منطقه ساحل آفریقا کند، جایی که در آن حدود ۵ هزار نیروی ضد تروریسم این کشور در حال مبارزه با شبه نظامیان اسلام‌گرا هستند.جمهوری چک یکی از نه کشوری است که نیروهای ویژه آن با گروه نظامی مشترک اروپایی همکاری دارند.

 
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها