به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۲۹۷۰۴۳

گل‌محمدی و مطهری؛بیست سال بعد

گروه ورزشی: بازیکنان تیم ملی در هتل لاله تهران مستقر بودند. زمانی که هیچ بنی بشری فکر نمی‌کرد در آینده بیماری همه گیری به نام کرونا همه چیز را عوض کند.
گل‌محمدی و مطهری؛بیست سال بعد
 تصویری از حمید مطهری و یحیی گل‌محمدی مربوط به ۱۶-۱۷ سال پیش منتشر شده. زمانی که گل‌محمدی دوباره به متن فوتبال ایران بازگشته و به یک ستاره تاثیرگذار بدل شده است.
پس از آن بود که حمید مطهری، مستعدترین بازیکن فوتبال ایران در رده امیدها در چند سال قبل، بعد از چند مصدومیت عطای فوتبال را به لقایش بخشیده بود و آرام آرام مسیر خود را به سمت مربیگری کج می‌کرد.
این تصویریست مربوط به اردوی تیم ملی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا 2004 در چین که به اصرار یک دوست پرسپولیسی انداخته شده‌. عکس‌هایی از حمید مطهری با یحیی گل‌محمدی که البته با فریم‌های دیگری که ستاره‌هایی مثل مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی نیز در آن حضور داشتند تکمیل شده است. تصویر مطهری در این عکس جالب است؛ ریش لنگری یا به قول خودش ایتالیایی، کت جین و شمایلی که نشانگر جوانی این بازیکن خوش تکنیک و خوش صورت سابق فوتبال ایران است. در این حال یحیی گل‌محمدی خسته از اردو و با چهره‌ای که سوختگی ناشی از تمرین در اردوی تابستانی در آن مشهود است کنار دستیارش در دو دهه قبل ایستاده و رو به دوربین لبخند می‌زند.
 

 
یحیی در حالی پولوشرت هتلی تیم ملی را بر تن دارد که در اوایل دهه هفتاد شروعی فوق العاده در فوتبال ایران داشت اما بعد از ماجراهایی که در باشگاه پرسپولیس بر سر او آمد، به نظر باید از فوتبال سرخورده شده و از این رشته ورزشی کناره می‌گرفت اما او در ظهوری ناگهانی در باشگاه فولاد زیر نظر مربیان کروات، تبدیل به یکی از مهم‌ترین ستاره‌های فوتبال ایران شد و به پرسپولیس بازگشت و در چند تورنمنت مهم نیز به میدان رفت. مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002، بازی‌های آسیایی بوسان، جام ملت‌های آسیا و جام جهانی 2006. در همه این دوره دو مربی کروات هدایت فوتبال ایران را در دست داشتند و زیر نظر آنها یحیی به جایگاه واقعی خودش در فوتبال ایران رسید. یک مدافع وسط فکور، باهوش و خوش نقش با شم گلزنی؛ خصوصیاتی که حمید مطهری نیز آن را در فوتبال خود داشت اما او این شانس را پیدا نکرد که استعداد فوق العاده اش را زیر نظر مربیانی که دانش بیشتری از فوتبال داشتند به نمایش بگذارد.
 

حمید برعکس یحیی کفش‌ها را زودتر از حد موعد آویخت و تبدیل به آن بازیکنی نشد که همه انتظار داشتند. بازیکنی که یک هافبک فوق العاده با شوت‌های تماشایی و پاس‌های دقیق بود.
 
حمید برعکس یحیی کفش‌ها را زودتر از حد موعد آویخت و تبدیل به آن بازیکنی نشد که همه در ۲۰ سالگی از او انتظار داشتند. بازیکنی که یک کاپیتان تمام عیار و یک هافبک فوق العاده با شوت‌های تماشایی و پاس‌های دقیق بود که هر مربی آرزوی داشتنش را داشت اما شما در فوتبال هرگز نمی‌توانید روی آینده خود شرط ببندید؛ به خصوص در آن دوره زمانی که حساب و کتاب کمتری به نسبت امروز بر روی رشته ورزشی در ایران حاکم بود. بنابراین حمید مطهری تا قبل از حضور در بین مربیان و نشان دادن دانش و علم خود به عنوان یک مربی خوب، همواره لقب یک استعداد سوخته را بر پیشانی خود داشت. چیزی که با زحمت و مطالعه در مربیگری از آن عبور کرد تا برای خود دوباره نامی دست و پا کند.
جالب است که او در سه فصل گذشته، نزدیک‌ترین فرد فنی به یحیی گل‌محمدی بوده است. این دو زوجی هستند که در نهایت موفقیت ظاهر شده و جام‌های بسیاری را به ارمغان آورده و تنها آرزویشان کسب یک قهرمانی در آسیاست. چیزی که شاید در ساختار پرمشکل فوتبال ایران کمی رویایی به نظر می‌رسد اما آنها نشان دادند که می‌شود.
 

زیر نظر برانکو و بلاژ، یحیی به جایگاه واقعی خودش در فوتبال ایران رسید؛ یک مدافع وسط فکور، باهوش و خوش نقش با شم گلزنی.
 
و حالا شاید زمان یک عکس یادگاری جدید بعد از گذشت ۱۷ سال با چهره‌های جدید باشد. زمانی که این بار یحیی گل‌محمدی لباس رسمی‌تری بر تن دارد و حمید مطهری به عنوان دستیار با لباس ورزشی دستش را روی شانه رفیق قدیمی‌اش گذاشته و از راه پر پیچ و خمی که به این افتخار بزرگ منجر شده، حظ می‌کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها