به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۲۹۷۱۰۲

فعال‌سازی کریدور شرق به غرب اکو

گروه اقتصادی: فعالسازی کریدور شرق به غرب" اکو" با ورود دو کامیون تحت کارنه تیر به ایران و آمادگی گمرک ایران برای راه اندازی ETIR کریدور شرق به غرب شروعسخنگوی گمرک گفت : کریدور ITIسازمان همکاری اقتصادی"اکو" با ارسال دو محموله به صورت آزمایشی از کراچی به استانبول از مسیر ایران فعال شد. سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: بر اساس مصوبات سازمان همکاری اقتصادی "اکو" مبنی بر راه اندازی کریدور ( ITI استانبول تهران اسلام آباد) توسط اعضای این سازمان برای اتصال شرق به غرب، دو محموله پارچه و لاستیک در این هفته از کراچی پاکستان تحت صحابه تیر حرکت خود را آغاز کرد و شب گذشته از طریق مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شد. وی افزود: گمرک ایران نیز در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و به عنوان مسئول اجرای کنوانسیون گمرکی تیر در کشور با هماهنگی سایر دستگاه ها در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان و دستگاههای مرتبط کشوری، اقدامات لازم را برای اجرایی شدن این کریدور و حرکت محموله ها به سمت مرز بازرگان به عنوان مرز خروج به انجام رسانده است. لطیفی تاکید کرد : گمرک ایران آمادگی دارد همانطور که با ایجاد زیرساخت لازم و برای اولین بار در دنیا ETIRرا با کشورهای ترکیه و آذربایجان اجرایی کرده است با همکاری کشور پاکستان نیز می تواند امتداد این رویه را از پاکستان به ترکیه در کریدور شرق به غرب و از پاکستان به آذربایجان در مسیر جنوب به شمال اجرا کند. سخنگوی گمرک در پایان تاکید کرد : سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم توجه به همسایگان و بهره مندی از مزیت های جغرافیایی و ترانزیتی کشور است، بنابراین هر اقدامی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و دستیابی به منافع ملی و منطقه ای و نهایتا همگرایی کشورهای همسایه در اولویت گمرک مانند سایر ارکان اقتصادی و سیاسی کشور قرار دارد.گفتنی است دو محموله لاستیک و پارچه که از کراچی پاکستان تحت صحابه تیر سفرش را آغاز کرده بنا است تا با عبور از خاک کشور ایران و خروج از مرز بازرگان به مقصد نهایی اش در استانبول منتقل شود. شد.
فعال‌سازی کریدور شرق به غرب اکو
گروه اقتصادی: فعالسازی کریدور شرق به غرب" اکو" با ورود دو کامیون تحت کارنه تیر به ایران و آمادگی گمرک ایران برای راه اندازی ETIR کریدور شرق به غرب شروعسخنگوی گمرک گفت : کریدور ITIسازمان همکاری اقتصادی"اکو" با ارسال دو محموله به صورت  آزمایشی از کراچی به استانبول از مسیر ایران فعال شد.

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: بر اساس مصوبات سازمان همکاری اقتصادی "اکو" مبنی بر راه اندازی کریدور ( ITI استانبول تهران اسلام آباد) توسط  اعضای این سازمان برای اتصال شرق به غرب، دو محموله پارچه و لاستیک در این هفته از کراچی پاکستان تحت صحابه تیر حرکت خود را آغاز کرد و شب گذشته از طریق مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شد.

وی افزود: گمرک ایران نیز در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و به عنوان مسئول اجرای کنوانسیون گمرکی  تیر در کشور با هماهنگی سایر دستگاه ها در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان و دستگاههای مرتبط کشوری، اقدامات لازم را برای اجرایی شدن این کریدور و حرکت محموله ها به سمت مرز بازرگان به عنوان مرز خروج به انجام رسانده است.


لطیفی تاکید کرد : گمرک ایران آمادگی دارد همانطور که با ایجاد زیرساخت لازم و برای اولین بار در دنیا ETIRرا با کشورهای ترکیه و آذربایجان اجرایی کرده است  با همکاری کشور پاکستان نیز می تواند امتداد این رویه را از پاکستان به ترکیه در کریدور شرق به غرب و از پاکستان به آذربایجان در مسیر جنوب به شمال اجرا کند.
سخنگوی گمرک در پایان تاکید کرد : سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم  توجه به همسایگان و بهره مندی از مزیت های جغرافیایی و ترانزیتی کشور است، بنابراین هر اقدامی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و دستیابی به منافع ملی و  منطقه ای و نهایتا همگرایی کشورهای همسایه در اولویت گمرک مانند سایر ارکان اقتصادی و سیاسی کشور قرار دارد.گفتنی است دو محموله لاستیک و پارچه که از  کراچی پاکستان تحت صحابه تیر سفرش را آغاز کرده بنا است تا با عبور از خاک کشور ایران و خروج از مرز بازرگان به مقصد نهایی اش در استانبول منتقل شود. شد.
برچسب ها: گمرک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها