به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۹۷۱۱
گرامي​داشت یاد نلسون ماندلا در دیدار با کوفی عنان؛

هاشمی: جهان عاری از خشونت یک اصل انسانی است

گروه سياسي:​ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهان عاری از خشونت را یک اصل انسانی خواند و گفت: از شخصیت های متنفذ و قابل احترام برای ملل مختلف همین انتظار می رود که از ظرفیت های شخصیتی خود برای کم کردن خشونت بین انسانها استفاده کنند.
هاشمی: جهان عاری از خشونت یک اصل انسانی است
  آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار کوفی عنان یاد نلسون ماندلا موسس بنیاد متنفذین را گرامی داشت و گفت: تلاش برای نهادینه کردن صلح در جهانی که شاهد جنگ های منطقه ای در آن هستیم؛ کاری پسندیده و مورد احترام است. وی با یادآوری آیه 32 سوره مائده که مربوط به زمان حضرت آدم و فرزندان بنی اسرائیل است، گفت: تلاش برای نجات انسان ها از ظلم و جنایت در ادیان آسمانی به خصوص اسلام چنان اهمیت دارد که می گوید هر کس فردی را بی گناه در زمین بکشد، انگار همه مردم را کشته و هرکس کسی را از مرگ نجات دهد؛ انگار تمام مردم دنیا را زنده نگه داشته است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اتفاقات خونین در نقاط مختلف جهان بخصوص در منطقه خاورمیانه گفت: نقش استبداد و استعمار در این اتفاقات برجسته است که اول با ظلم ، انسانها را به ستوه در می آورند و سپس با فریب کاری آنها را به جان هم می اندازند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خلق گروه های تروریستی در جهان را کار قدرت های استکباری دانست و گفت: آتشی را که این قدرتها روشن کرده اند، روزی دامن خودشان را هم می گیرد که می بینیم در بسیاری از کشورها گرفته است. کوفی عنان نیز در این دیدار با ستایش از نقش و جمهوری اسلامی برای برقراری آرامش بویژه در منطقه گفت: ایران سرمایه ای ارزشمند برای ثبات صلح در منطقه است و هر کس بخواهد آن را ندیده بگیرد، به اهداف خود نمی رسد.

رییس بنیاد متنفذین در پاسخ سوال رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که چرا تلاش های صلح جویانه خود را در سوریه متوقف کرده اید؟ گفت: واقعیت این است که کارهای سازمان ملل ناموفق بود و بسیاری از کشورها روی کاغذ ، تعهداتی را می دادند که در عمل ، فراموش می کردند. رییس سابق سازمان ملل در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اوضاع آشفته بعضی از مناطق قاره آفریقا نیز گفت: تلاش می کنیم که مردم آفریقا، بیش از این ، قربانی خشونت های قومی و فرقه ای نشوند. مارتی آهتی ساری و ارنستو زدیلو؛ روسای جمهور پیشین فنلاند و مکزیک هم در این دیدار با تاکید بر جایگاه ایران در جهان؛ به بیان دیدگاههای خویش درخصوص مسایل مختلف پرداختند.
مرجع : ايرنا