به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۲۹۷۱۷۱

قوانین تازه بریتانیا برای شهروندان اتحادیه اروپا

قوانین تازه  بریتانیا برای شهروندان اتحادیه اروپا
گروه بین الملل: از اول اکتبر تمامی شهروندان اتحادیه اروپا برای ورود به بریتانیا به پاسپورت معتبر نیاز دارند. شهروندان اتحادیه اروپا که مقیم بریتانیا هستند از این قاعده مستثنی هستند.
شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سفر به بریتانیا از روز جمعه، باید پاسپورت به همراه داشته باشند. از زمان اجرا شدن برگزیت تا کنون که اصطلاحا به آن دوره گذار می‌گفتند تنها ارائه کارت شناسایی برای ورود به بریتانیا کافی بود، اما با سپری شدن این دوره در فرودگاه‌ها و محل‌های ورود مسافران از طریق دریا کنترل‌های شدیدتری اعمال می‌شود.
بنا بر توافقات صورت گرفته میان اتحادیه اروپا و بریتانیا این اقدامات شامل شهروندان اتحادیه اروپا که محل سکونت‌شان بریتانیاست نمی‌شود. خارجیانی که اجازه اقامت در بریتانیا را دارند می‌توانند همچنان با ارائه کارت شناسایی به این کشور سفر کنند.گفته می‌شود که شهروندان اتحادیه اروپا که محل سکونت‌شان کشور بریتانیا است، می‌توانند برای ورود به این کشور دچار مشکل شوند، زیرا تشخیص اجازه اقامت خارجیان تنها از طریق دیجیتالی پس از مراجعه به صفحه وزارت کشور بریتانیا قابل راستی‌آزمایی است.
سازمان‌های مدنی و نهاد‌های دفاع از حقوق شهروندان تا کنون بارها از مسئولان بریتانیا خواسته‌اند که برگه‌‌ یا کارت‌های مکتوب واقعی و نه دیجیتالی برای شهروندان خارجی مقیم صادر کنند تا دردسرها در گذرگاه‌های مرزی کاهش یابد.

 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها