به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۲۹۷۱۸۹

محققان:این کودکان سلامت روانی بهتری دارند

محققان:این کودکان سلامت روانی بهتری دارند
گروه علمی:نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، کودکانی که صبحانه مقوی و میوه و سبزیجات بیشتری می خورند از سلامت روانی بهتری برخوردارند.متخصصان تغذیه دانشگاه آنگلیای شرقی که این مطالعه را سرپرستی کردند، کیفیت وعده‌های غذایی و میان وعده‌های کودکان را «نگران کننده» توصیف کردند.
 
آنها ۱۰ هزار و ۸۵۳ دانش آموز در ۵۰ مدرسه را در مورد رژیم غذایی و سلامت روانی آنها مورد بررسی قرار دادند و دریافتند، کودکانی که  صبحانه مقوی و میوه و سبزیجات بیشتری می‌خورند از سلامت روانی بهتری برخوردارند.
محققان هشدار می‌دهند رژیم غذایی نامناسب به همان اندازه خشونت ، برای سلامت دانش آموزان مضر است.

محققان این پژوهش خواستار اقدام فوری برای تغییر وعده‌های غذایی کودکان و بهبود کیفیت آنها شدند و تءکید کردند عدم عمل به این توصیه بر رشد و آموزش کودکان تأثیر می‌گذارد، زیرا مانع تمرکز آنها در کلاس می‌شود.
تنها ۲۵ درصد از دانش آموزان دبیرستانی و ۲۸.۵ درصد از دانش آموزان دبستانی گزارش دادند که روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات توصیه شده مصرف می‌کنند.

آیلسا ولچ، محقق ارشد این مطالعه گفت: «اهمیت بهداشت روانی و بهزیستی در اوایل زندگی به طور فزاینده‌ای شناخته شده است؛ به این دلیل که مشکلات روانی نوجوانان اغلب در بزرگسالی ادامه می‌یابد و منجر به نتایج  بدتر می‌شود. استراتژی‌های بهداشت عمومی و سیاست‌های مدرسه باید طوری تدوین شود تا اطمینان حاصل شود که تغذیه با کیفیت خوب برای همه کودکان قبل و در طول مدرسه در دسترس است تا بهزیستی روانی بهینه شود و کودکان را در به کارگیری پتانسیل کامل خود توانمند سازد».
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها