به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۲۹۷۲۲۱

مهدی طارمی در مراسم فیفا گالا

گروه ورزشی: آیا ممکن است مهدی طارمی این مرز را هم بشکند؟ او در خلوت خود مشغول رویاپردازی برای یک اتفاق بزرگ است.
مهدی طارمی در مراسم فیفا گالا
شاید اگر چند سال پیش به علاقه مندان به فوتبال گفته می شد که فوتبال مهدی طارمی تا اندازه ای پیشرفت خواهد کرد که دروازه چلسی، یوونتوس و لیورپول را باز می کند، خیلی ها این را باور نمی کردند اما بسیاری از کارشناسان فوتبال و آن دسته از هوادارانی که این رشته را با دقت بیشتر و موشکافانه ای دنبال می کنند، باور داشتند که در وجود این مهاجم بوشهری توانایی های فراوان و کشف نشده ای است که می تواند او را به بهترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران تبدیل کند.
طارمی از همان نخستین ثانیه هایی که برای پورتو به میدان رفت، نشان داد که از انگیزه فراوانی برای اثبات توانایی هایش برخوردار است. بازیکنی که اکنون به جزو جدایی ناپذیر ترکیب اژدهایان تبدیل شده و هر بازی برای این تیم گلزنی می کند. اتفاقی که یک مسئله دو سر برد برای هواداران پورتو و تیم ملی ایران است. یک مهدی طارمی آماده و تشنه گلزنی که هر ثانیه می تواند تور دروازه حریفان را به لرزه دربیاورد. 
در عین حال از صحبت های شب گذشته او در برنامه فوتبال 120 مشخص شد که او در حال رویاپردازی های بزرگی است و زمانی که با سوال محمدی مجری برنامه درخصوص جایزه پوشکاش مواجه شد، اینگونه پاسخ داد: نمی دانم قبلا این را گفته ام یا نه ولی چند سالی است که به این فکر هستم که یک روز در  مراسمی که جایزه‌هایی  به بازیکنان تعلق می گیرد حضور داشته باشم. نمی دانستم برای چه عنوانی باید آنجا باشم اما همیشه مدنظرم بود که من باید روزی و به هر نحوی آنجا باشم. حالا خوشبختانه شاید گلی که زدم کاندیدای جایزه گل پوشکاش باشد. با محبتی که مردم همیشه به من داشتند امیدوارم گل من باز هم رای بیاورد و جزو 3 گل پایانی باشد و در این مراسم حضور داشته باشم.
او می گوید: مطمئن هستم اگر امسال نشود یک جوری در مراسم بهترین های دنیا حضور خواهم داشت. مدلش را نمی دانم اما همین که با حضورم در این مراسم مردم خوشحال شوند برایم خیلی با ارزش است. دوست دارم اسم ایران همیشه به نیکی یاد شود و ارزش آن جایزه چیزی نیست که به آن فکر کنم ولی اسم ایران و مردم برایم جذاب تر خواهد شد.
 


*بازی لیورپول دردناک بود
 
پورتو امسال در سخت ترین گروه لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته است. دیدار با اتلتیکو مادرید، لیورپول و میلان قطعا آسان نیست. اما حضور طارمی و محک خوردن او برابر بزرگترین مدافعین اروپا، مایه دلگرمی هواداران ایرانی است. او در بازی نخست دروازه اوبلاک را باز کرد اما اشتباه بزرگ اوویدو هاتگان داور مسابقه، گل بزرگ مهدی را به سرقت برد. او درباره گروه دشوار پورتو می گوید: شاید این گروه خوبی برای ما ایرانی ها باشد و اینجا هم آنچنان درباره سختی گروه صحبت نشد ولی باید قبول کنیم گروه سختی برای تیم ما است.وقتی با مربی تیممان صحبت کردیم گفتیم مهم نیست با چه تیم هایی بازی داریم چون می‌خواهیم توانایی خودمان را در فوتبال اروپا ثابت کنیم.
پس از نمایش درخشانی که پورتو برابر اتلتیکو مادرید داشت و دو برد روحیه بخش در لیگ پرتغال، انتظار می رفت که شاگردان کونسیسائو برابر لیورپول عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند اما اتفاق بسیار بدی در دراگائو رخ داد و پورتو برابر تیم یورگن کلوپ با نتیجه سنگین 5 بر یک تن به شکست داد. طارمی حتی در روز بد هم تیمی هایش، موفق به گلزنی شد و این بار آلیسون بکر به جدیدترین قربانی مهاجم بوشهری تبدیل شد. او درباره آن شکست تلخ می گوید: بازی بدی انجام دادیم و می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم. گلهای بچه گانه ای در این دیدار خوردیم که نباید می خوردیم. نمی خواهم خیلی درباره بازی صحبت کنم البته خدا را شکر که توانستم گل بزنم و دل مردم ایران شاد شد ولی برای خودمان دردناک بود چون واقعا بازی بدی انجام دادیم.
 

 
*همه می‌گویند خونسردی
علاقه مندان به فوتبال هیچ گاه اولین حضور طارمی در لباس پورتو را از یاد نمی برند. او به عنوان بازیکن تعویضی و در ثانیه های پایانی به زمین رفت و پنالتی گرفت. استارت حضور فیکس این بازیکن، از همان بازی زده شد. اما اکنون شرایط متفاوت شده و طارمی به انتخاب نخست خط حمله تیم کونسیسائو تبدیل شده است. مهاجم تیم پورتو در این باره می گوید: شرایط من خیلی بهتر از قبل شده و از نیم فصل دوم پارسال تقریبا ثباتی در حضورم در ترکیب اصلی ایجاد شد. خدا را شکر از ابتدای این فصل توانستم در همه بازی ها بازی کنم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بتوانم برای پورتو خیلی خوب ظاهر شوم و گلهای زیادی به ثمر برسانم و عملکرد خیلی خوبی داشته باشم، هم برای پورتو و هم برای شادی مردم بیشتر گل بزنم که خودم اینها را بیشتر می پسندم.
نکته ای که کارشناسان و علاقه مندان به فوتبال جمیعا روی آن نظر واحدی دارند، خونسردی بالای طارمی در بازی های پورتو و تیم ملی است. بازیکنی که انگار سالهاست که تجربه حضور در میادین بزرگ را در وجودش اندوخته و با استفاده از آن، برای تیمش افتخارآفرینی می کند. نظر خود او نیز در این خصوص جالب است: همه کسانی که فوتبال را پیگیری می کنند متوجه خونسردی من هستند و از زمانی که فوتبال را شروع کرده ام، اینگونه بوده است. ولی بعضی از بازی ها مانند دیدار با لیورپول استرس خاص خودش را دارد. اما در بازی های لیگ خدا را شکر به آن اعتماد به نفسی رسیده ام که دیگر استرس نداشته باشم.
 


*برای آن گل شانسم را امتحان کردم و توپ روی پایم نشست
این روزها کار طارمی زدن گل های زیباست. پس از ضربه قیچی برگردان استثنایی که او فصل گذشته وارد دروازه قهرمان اروپا کرد و تمامی جوایز مربوط به زیباترین گل اروپا را درو کرد، این بار او با یک گل زیبای دیگر هواداران فوتبال را غافلگیر کرد. گلی از میانه میدان و فاصله ای تقریبا 40 متری! گلی که روی تیزهوشی، نبوغ و توپ ربایی خود او به دست آمد و با یک نگاه لحظه ای به گلر ژیل ویسنته که از دروازه اش بیرون آمده بود، توپ را از بالای سر او عبور داد و یک گل محشر به ثمر رساند. طارمی درباره راز این گل فوق العاده می گوید: گلر ژیل ویسنته را از قبل دیده بودم که بیرون آمده بود، شانسم را امتحان کردم. قبلا به این داستان فکر کرده بودم و چند بازی امتحان کرده بودم که شوت هایم بد رفته بود ولی این بار برایم گرفت و ضربه ام خوب رفت.
 
*گل به چلسی اهمیت خاصی نداشت
زدن گل های زیبا برای هر مهاجمی لذت بخش است. بازیکنانی که تا مدتی پس از آن گل زیبا، پیگیر حواشی، بازتاب ها و نقل قول های رسانه ها و افراد مختلف درباره گل زیبایشان هستند اما مهدی طارمی هرگز کاری به این مسائل ندارد چرا که گل زدن را وظیفه خودش می داند و اینکه برای تیمش موثر باشد مهمتر از نحوه به ثمر رساندن گل و زیبایی های آن است. زدن گل قیچی برگردان به چلسی، می تواند سقف آرزوهای یک بازیکن باشد اما طارمی نظر دیگری دارد و اهمیتی به این مسائل نمی دهد و در این خصوص نیز گفت: این گل هم در پرتغال و هم در ایران بازتاب زیادی داشت. حتی از گل من که می توانست جایزه پوشکاش بگیرد یاد شد. برای من اهمیت خاصی ندارد چون کار من گل زدن است و به هر نحوی که باشد، دوست دارم گل بزنم و مهم نیست که چگونه گل می زنم. زیاد به حواشی بعد و قبل از گل توجهی ندارم که چه اتفاقی می افتد. ولی همین که مردم کشورم و اطرافیانم از گلزنی ام شاد می شوند باعث غرور من است.
برچسب ها: مهدی طارمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها