به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۲۹۷۲۳۴

انتخابات همه مشکلات عراق را حل نمی‌کند

انتخابات همه مشکلات عراق را حل نمی‌کند
گروه بین الملل: رئیس جمهور عراق بر لزوم شفاف بودن انتخابات و مقابله با کسانی تأکید کرد که برای منحرف کردن انتخابات از روند خود تلاش می‌کنند.
 برهم صالح، گفت: باید انتخابات شفاف و بیانگر اراده و خواست مردم باشد. قانون جدید انتخابات منصفانه‌تر از قبل است. بی اعتمادی به روند رأی گیری به مشکلات انتخابات قبلی برمی‌گردد. باید با کسانی که می‌خواهند انتخابات را از مسیر خود منحرف کنند، مقابله کنیم.
وی از تحریم کنندگان انتخابات خواست تصمیمشان را لغو کنند.
صالح گفت: انتخابات تمام مشکلات عراق را حل نمی‌کند اما جایگزین بهتری وجود ندارد. مرحله آتی شاهد اصلاحات قانون اساسی است که بیشتر سیاستمداران با آن موافقت می‌کنند. اختلال در نظام حکومت عراقی‌ها را از حقشان برای زندگی آزادانه محروم می‌کند.
از سوی دیگر غالب العطیه، سخنگوی کمیته امنیتی عالی انتخابات عراق اعلام کرد که تردد بین استان‌ها و بستن تمام فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی از نهم اکتبر تا صبح ۱۱ اکتبر مشخص خواهد شد. این اقدامات برای تأمین حمایت کامل از روند انتخابات است. تردد موتورسیکلت‌ها در داخل شهرها و همچنین تردد خودروها برای تسهیل ورود رأی دهندگان به مراکز انتخاباتی ممنوع خواهد شد.
وی گفت: اقدامات دیگری نیز برای تسهیل تردد معلولان اتخاذ شده است. کمیته امنیتی دستورات لازم را به کمیته‌های فرعی در تمام استان‌ها داده است و آماده رأی گیری در روز دهم اکتبر است. تمام چالش‌ها و خطرات امنیتی احتمالی بررسی شده و راهکارهای مناسب مشخص شده است.
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها